سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - 16 November 2018
زهرا ساعی، نماینده تبریز در گفت‌وگو با آیت ماندگار مطرح کرد؛
تصور من بر این است اگر خودروسازان داخلی به کیفیت، ایمنی و ظاهر خودروی تولیدی اهتمام بیشتری ورزند ما توانایی آن را داریم که در بخش صادرات هم بیش از گذشته فعال شویم و اگر این اتفاق بیافتد شاهد رونق اقتصادی هم در کشور خواهیم بود.
آیت ماندگار- مریم آیتی: این روزها که کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا قرار گرفته، بیش از هر زمان دیگر نیاز است که از تولید داخل حمایت شود. بدون‌شک نگاه تولیدکنندگان ایرانی به همت و اراده مردم است، زیرا عبور از این پیچ تاریخی نیازمند وحدت و همدلی همه مردم و مسئولان است. یکی از کالاهای ساخت داخل که اگر به درستی حمایت شود می‌تواند بر اشتغال و رونق اقتصادی کشور اثر مثبت بگذارد، خودرو است.

در همین خصوص زهرا ساعی، نماینده تبریز در مجلس دهم به آیت ماندگار، گفت: یکی از مزیت‌های حضور خودروسازان داخلی برای کشور این است که آن‌ها توانسته‌اند اشتغال‌زایی قابل توجهی را ایجاد کنند. در شرایطی که مشکل بیکاری در کشور بیداد می‌کند هر مجموعه‌ای که بتواند به کاهش آمار بیکاری موجود در جامعه کمک کند باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد. در این بین، حمایت مردم هم به اندازه مسئولان حائز اهمیت است. سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی انتخاب شد و در همین راستا یکی از راه‌های حمایت از خودروسازان داخلی این است که فرهنگی را در کشور بوجود آوریم که مردم بیشتر روی به خرید خودروهای ساخت داخل بیاورند.

وی افزود: مردم به عنوان مشتریان اصلی کالاهای ایرانی از همه تولیدکنندگان و مخصوصاً خودروسازان انتظار دارند که بیش از پیش به کیفیت کالا توجه کنند، یعنی باید تلاش شود که استانداردهای خودروهای ما به استانداردهای روز دنیا نزدیک شود. ایمنی خودرو همیشه به عنوان یک اولویت برای خریداران مطرح بوده و مشتری همیشه به دنبال آن است که خودرویی را تهیه کند که شاخص‌های ایمنی در آن به درستی لحاظ شده باشد. از طرفی خریدار به ظاهر خودرو هم اهمیت می‌دهد و سعی دارد با پولی که در دست دارد، خودرویی را بخرد که از ظاهر زیبایی برخوردار باشد، پس تنوع در تولید خودرو یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تصور من بر این است اگر خودروسازان داخلی به کیفیت، ایمنی و ظاهر خودروی تولیدی اهتمام بیشتری ورزند ما توانایی آن را داریم که در بخش صادرات هم بیش از گذشته فعال شویم و اگر این اتفاق بیافتد شاهد رونق اقتصادی هم در کشور خواهیم بود. امروز جا انداختن حمایت از کالای ایرانی نیازمند کاری فرهنگی و اجتماعی است، یعنی مردم ما باید باور کنند که اگر کالای ایرانی می‌خرند، مستقیماً به اشتغال و اقتصاد کشور کمک کرده‌اند. بی‌تردید زمانی که چرخ تولیدکنندگان داخلی بچرخد اوضاع و احوال زندگی مردم هم رونق پیدا می‌کند. باز هم باید تاکید کنم که حمایت از کالای ایرانی به احترام متقابل تولیدکننده و مصرف‌کننده برمی‌گردد. ما نمی‌توانیم از مردم بخواهیم که به هر نحوی کالای ایرانی بخرند اما کیفیت تولید را بالا نبریم. زمانی که تولیدکنندگان تمام تلاش خود را به کار بستند و کالایی مطابق انتظارات را تولید کردند آنگاه دولت، رسانه ملی و تمام نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید پا پیش بگذارند تا آن کالا آن‌طور که شایسته است به مردم معرفی شود. در همین راستا و در سال‌های اخیر، خودروسازان داخلی ما تلاش‌های خوبی را در مسیر بالا بردن کیفیت و تنوع‌بخشی محصول در دستور کار قرار دادند و امروز برخی خودروهای ساخت داخل بسیار قابل اعتماد هستد و این موضوع در بعضی نظرسنجی به وضوح به چشم می‌آید.

ساعی ادامه داد: تمام مسائل مربوط به اقتصاد یک بار اجتماعی دارد، یعنی باید برای موفقیت در حوزه اقتصادی به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه داشت. اگر در یک کار اقتصادی به مسائل اجتماعی و حقوق مصرف‌کنندگان توجه نشود، بی‌تردید شکست اقتصادی در آن کار رخ خواهد داد. قبول مسئولیت اجتماعی به نوعی اعتماد را در بین افراد بوجود می‌آورد و نیاز است تمام بنگاه‌های اقتصادی کشور و مخصوصاً خودروسازان در این مسئله دقت لازم را به خرج دهند. من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس از تمام نهادهای فرهنگی می‌خواهم در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده از تمام توان خود برای آموزش مردم در جهت حمایت از کالای ساخت داخل استفاده کنند. برخی از مردم از ما نمایندگان می‌پرسند شما چه کاری در این راستا می‌توانید انجام دهید که باید به این افراد گفت که وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت است و نمایندگان مردم در خانه ملت تنها می‌توانند با نظارت خود بر نهادها و سازمان‌های مرتبط با این موضوع، به وظیفه و رسالت خود عمل کنند، کما اینکه این تحرک در طول سال، توسط تمام کمیسیون‌های مجلس انجام می‌شود.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در کنار تمام این صحبت‌هایی که مطرح شد باید گفت مدیریت منطقی و علمی خودروسازان ما می‌تواند بهترین تبلیغ برای خودروی ساخت داخل باشد. من به شخصه عملکرد مدیران خودروساز داخلی را در این پنج سال، مثبت ارزیابی کردم و مطمئناً مدیران فعال در این حوزه در این سال‌ها تلاش‌های خوبی را به نتیجه رساندند و امیدوارم این تلاش‌ها در آینده شدت و حدت بیشتری به خود بگیرد که در نهایت شاهد پیشرفت در صنعت خودرو ایران باشیم و مردم هم به عنوان ولی‌نعمتان کشور از این بابت رضایت حداکثری داشته باشند.

شماره 67 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها