سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
احمد شیرزاد مطرح کرد:
احمد شیرزاد / نماینده سابق مجلس
آیت ماندگار- جهانگیر مصلی: احمد شیرزاد، نماینده سابق مجلس به خبرنگار آیت ماندگار گفت: باید ابتدا استدلال‌های شورای نگهبان را نگاه کرد که بر چه اساسی CFT را رد کرده است، اما تجربه می‌گوید که معمولاً شورای نگهبان توضیح زیادی درباره رد یک لایحه نمی‌دهد فقط ممکن است بگوید با کدام موضوع قانون اساسی یا شرع مخالف است.

وی افزود: مخالفت شورای نگهبان برای من تعجب‌آور نیست ولی اینکه این مخالفت این‌قدر شدید باشد که کار را سخت کند این یک مقدار عجیب است. ولی به هر حال روشن است که ما در کشور در زمینه همکاری‌های بین‌المللی دو نظر متضاد داریم و در این قضیه شورای نگهبان سمت افرادی است که خیلی موافق با این همکاری‌های بین‌المللی نیستند اما باید بدانیم که این رد کردن از سوی شورای نگهبان انتهای ماجرا نیست، خیلی از موارد اختلاف‌نظر بین مجلس و شورای نگهبان وجود داشته که رد و بدل صورت گرفته است. البته آن‌طور که گفته شده از نظر شورای نگهبان برخی از بندهای این لایحه قابل اصلاح نیست و در واقع با این بندها مخالفت اساسی دارند ولی در هر صورت من فکر می‌کنم به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت تا آنجا تصمیم‌گیری شود.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد ما گریزی از تصویب CFT نخواهیم داشت، نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند کنار کره شمالی در لیست سیاه قرار بگیرد. ما آخرین مهلتمان چند روز پیش بود که خوشبختانه سه ماه دیگر از سوی FATF تعلیق ایران تمدید شد این یعنی اینکه سه ماه دیگر وقت داریم و باید در این مدت، دولت و افرادی که از ماجرا آگاه هستند تلاش خود را انجام دهند. تصور من بر این است که مسئولان نظام به این موضوع مسئولانه نگاه خواهند کرد و صرفاً بر مبنی تمایلات و ایده‌های یک اقلیت محدود جامعه نمی‌توانند به موضوع نگاه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک جنبه دیگر ماجرا که باید به آن توجه کرد این است که ما الآن به لحاظ سیاسی منهای رد یا قبول این موضوع به عنوان یک قانون، در شرایطی هستیم که اگر این لایحه به تصویب کامل برسد و از آن طرف رو دست بخوریم و جلوی حضور ایران از سمت آمریکا گرفته شود، کار برای ما خیلی دشوار خواهد شد. ما باید هم‌زمان با پیشبرد این موضوع در داخل کشور از آن طرف هم مذاکرات لازم را پیش ببریم تا طرف مقابل و به خصوص اروپایی‌ها این تصور را نداشته باشند که ایران تصویب کرده و دیگر نمی‌تواند کاری کند.

شماره 68 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها