سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۷ - 18 January 2019
محمد فیضی، نماینده اردبیل در گفت‌وگو با آیت ماندگار مطرح کرد؛
محمد فیضی
آیت ماندگار- مریم آیتی: محمد فیضی، نماینده اردبیل در مجلس دهم معتقد است حمایت از کالای ایرانی به دوره خاصی مربوط نمی‌شود و باید با فرهنگ‌سازی، این مسیر را هموار کرد.

وی در ادامه افزود: حمایت از کالای ایرانی و مخصوصاً خودروی ملی تنها با شعار و حرف عملیاتی نمی‌شود و باید مزیت‌های این حمایت به اطلاع مردم رسانده شود. سال‌هاست که خودروسازان ما تلاش خود را به کار بستند تا تنوع، کیفیت و خدمات پس از فروش بهتری را به مردم عرضه کنند که بی‌تردید هرچه این مسیر تداوم داشته باشد، رضایت حداکثری در بین مشتریان ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در شرایط کنونی اگر قرار باشد تنها به یک عامل که بتواند اوضاع و احوال کالاهای ایرانی را در بازار بهبود بخشد، اشاره کرد، آن موضوع، کیفیت است. هرچند خرید کالای ایرانی به نوعی حمایت از اقتصاد کشور است اما نباید تنها به این نکته بسنده کرد و از مردم خواست که فقط به خاطر این موضوع، کالای ایرانی بخرند و باید سیاستی از سوی تولیدکنندگان در دستور کار قرار گیرد که خروجی آن محصول، انگیزه مردم را برای خرید کالای ایرانی بیشتر کند.

نماینده اردبیل با اشاره به نقش دولت یادآور شد: امروز دولت باید به کمک تولیدکنندگان بیاید زیرا حمایت از این سرمایه‌گذاران، خدمت به اقتصاد کشور است، اقتصادی که در کنار خودکفایی و ارزآوری می‌تواند اشتغال قابل ملاحظه‌ای را در مملکت ایجاد کند. دولت باید در راستای حمایت از صنعت خودروی داخلی از مراکز تحقیق و توسعه خودروسازان حمایت کند تا شاهد ورود و بومی‌سازی تکنولوژی روز صنعت خودروی جهان باشیم. یکی از مشکلات خودروسازان برای افزایش کیفیت محصولات، پایین بودن کیفیت برخی قطعات تولیدی در داخل است که در این زمینه باید نسبت به به‌روزرسانی خطوط تولید قطعه‌سازان اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سالانه کلی طرح و بودجه برای اشتغال‌زایی در کشور در نظر گرفته می‌شود که این عمل شایسته تقدیر است ولی به نظر می‌رسد در کنار این موضوع باید به بنگاه‌های اقتصادی مثل خودروسازان و قطعه‌سازان خودرو که سال‌های سال است در اقتصاد کشور فعال هستند، توجه بیشتری شود تا مسیر اشتغال‌زایی راه موفق‌تری را دنبال خواهد کرد. امروز اقتصاد بسیاری از خانواده‌ها به خطوط تولید خودروسازان داخلی گره خورده و اگر شرایط اقتصادی و تحریم‌ها به این صنعت لطمه بزند، معیشت بسیاری از مردم فعال در این حوزه دچار آسیب می‌شود که لازم و ضروری است برای اینکه این اتفاق بوقوع نپیوندد، دولت چتر حمایت خود را بر سر این صنعت نگه دارد.

شماره 71 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها