سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ - 26 June 2019
کشوری که خشک و نیمه خشک است و تنش های آبی دارد باید دولت آب محور نیز داشته باشد و تمامی تصمیم گیران و تصمیم سازان باید به مسائل آبی کشور محوریت دهند و به عبارتی، رفع تنش‌های آبی و حل مشکلات آبی کشور، نیازمند عزمی ملی است.
آیت ماندگار- حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در همایش ملی سازگاری با کم آبی اظهار داشت: صنعت آب و فاضلاب همواره با تنش های متعددی مواجه بوده و هست که یکی از این تنش ها تنش آبی است که با وجود بارش های خوب سال آبی جاری، 233 شهر ایران همچنان در تنش آبی به سر می برند.

کشفی با بیان اینکه تنش های مالی صنعت آب و فاضلاب روز به روز بیشتر می شود، گفت: علاوه بر اقتصاد ناکارآمد این صنعت، عدم تخصیص به موضع به پروژه ها و همچنین کمبود نقدینگی مشکلاتی را به وجود آورده، علاوه بر این تنش های ناشی از تحریم های ظالمانه که فعالان صنعت اب و فاضلاب را در جابه جایی وجوه در عرصه های بین المللی و خرید تجهیزات و تأمین کالا با مشکلاتی مواجه کرده، مزید بر مشکلات جاری صنعت شده است.

وی ادامه داد: در فضای راه حل، مشکلات آب و فاضلاب بهتر قابل طرح و حل خواهد بود اما بهتر از آن، ورود به فضای مرجع است که فضایی برون سازمانی بوده که با دست داشتن تمامی نهادها و سازمان های ذی نفع در بحث آب، مشکلات و تنش ها مطرح شده و برای آنها راهکارهای کلان و ملی دیده شود.

وی افزود: کمیته ملی سازگاری با کم آبی همین فضای مرجعی است که برای حل مشکلات و تنش های آب ایجاد شده و می تواند برای رفع تنش ها بسیار مفید و موثر باشد.

وی ادامه داد: حفظ کیفیت آب در هر شرایطی، چه خشکسالی و چه سیلابی، جزو خطوط قرمز شرکت های آب و فاضلاب در سراسر کشور است که رصد مستمری روی آن انجام می شود؛ همچنین به منظور بهینه کردن شرایط و سازگاری با کم آبی، جلوگیری از هدررفت، افزایش بازچرخانی آب و مدیریت مصرف در کشاورزی و صنعت در کنار بخش شرب در دستور کار قرار دارد.

کشفی تصریح کرد: کشوری که خشک و نیمه خشک است و تنش های آبی دارد باید دولت آب محور نیز داشته باشد و تمامی تصمیم گیران و تصمیم سازان باید به مسائل آبی کشور محوریت دهند و به عبارتی، رفع تنش های آبی و حل مشکلات آبی کشور، نیازمند عزمی ملی و وجود نگاهی ملی در تمامی بخش ها دارد و اگر تمامی ذی نفعان از مسئولان تا مردم به این مهم توجه داشته باشند، می توانیم اصول سازگاری با کم آبی را در جامعه پیاده سازی کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها