سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 11 July 2019
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با «آیت ماندگار» مطرح کرد؛
سعید باستانی

آیت ماندگار- هرچند تصمیم ترامپ به خروج از برجام و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و هم‌پیمانانش، اقتصاد ایران را مورد تهدید قرار داده اما این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای کشور بجای گذاشت، اینکه که برای تمام حوزه‌ها نقشه راه داشته باشیم تا به مرور زمان، خودکفایی در بخش‌های مختلف به منصه ظهور برسد.

از این‌رو ماه‌ها پیش دو خودروساز کشور روی به برپایی دو نمایشگاه دائمی آوردند و تمامی قطعات خودروهای تولیدی را برای بازدید قطعه‌سازان به نمایش گذاشتند تا آن‌ها براساس توانایی و تمایل خود،مسئولیت تولید قطعات مورد انتخاب را به عهده بگیرند.

در همین خصوص سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به «آیت ماندگار» گفت:یکی از اهداف اصلی و راهبردی وزارت صمت، تعمیق ساخت داخل است؛ یعنی اینکه مشخص کنیم که قرار استعمق بخشیدن به ساخت قطعات و کالاهای مختلف تا کجا ادامه داشته باشد.

وی افزود: ساخت یک قطعه در صنعت و مخصوصاً خودروسازی باید واقعی باشد نه اینکه اجزای آن از خارج تهیه و در کارخانه جمع شود. ما در موضوع تعمیق ساخت تولید باید به سمت چرخه تولید که تا تهیه مواد اولیه است، حرکت کنیم.

نماینده تربت حیدریه تصریح کرد: در این دو نمایشگاه دائمی، خودروسازان همه قطعات را آماده و طی یک فراخوان به قطعه‌سازان اعلام کردند که با حضور در این محل بگویند کهحاضر به تولید کدام قطعه یا قطعات هستند. به نظر من این نمایشگاه‌ها برکات زیادی برای کشور دارد زیرا هم یک گام بلند به سوی خودکفایی برخواهیم داشت و هم شرایط تامین قطعات برای دو خودروساز بهتر از گذشته خواهد شد. اما موضوع مهمتر این است که این اتفاق مبارک باعث اشتغال‌زایی در جامعه هم خواهد شدو ان‌شاا... در آینده نزدیک خواهیم دید که بسیاری از افراد بواسطه این برنامه درازمدت، صاحب شغل و درآمد می‌شوند.

باستانی در ادامه یادآور شد: این روش در پیش گرفته شده که به خودکفایی هرچه بیشتر ما در حوزه خودرو منجر خواهد شد باید در راستای استراتژی توسعه این صنعت باشد. وقتی این مسیر براساس استراتژی نوشته شده طی می‌شود می‌توانیم بگوییم که راه موفقیت را در پیش گرفتیم. معنی این حرف این است که ما نباید یک خودرو خاص را تا سال‌های طولانی تولید کنیم و در ادامه، قطعه‌سازان هم با تولید آن قطعات دچار روزمرگی شوند. خودروسازان ما باید براساس یک استراتژی خاص، هر خودرویی را تا زمان مشخصی تولید کنند و با تنوع محصول از قطعه‌سازان بخواهند که روی به ساخت قطعات خودروهای جدید بیاورند و این تکامل، زمانی اتفاق می‌افتاد که ما صاحب استراتژی باشیم و براساس آن برنامه کار را دنبال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرصتی دست داد و بنده هر دو نمایشگاه را از نزدیک دیدم و حقیقتاً این کار را شایسته تقدیر می‌دانم و امیدوارم با مدیریت منطقی مدیران این حوزه، شاهد پیشرفتی به مراتب بیشتر از گذشته باشیم.

شماره ۷۹ دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
وضعیت خودرو اسفناک است. خودروسازان وقتی نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند چرا باز روی به ثبت‌نام می‌آورند؟ نظارت کجا رفته؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها