سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 11 July 2019
شورش عزیزی / روزنامه‌نگار
آیت ماندگار- استان کردستان که در تعاریف ناملموس رسمی پسوند فرهنگی را یدک می‌کشد اکثر روزهای سال را شاهد حضور برنامه‌های فرهنگی از جمله کنگره، شب شعر و... است و این اتفاقات در حال و روز اقتصادی استان و شهروندانش هیچ تاثیری نداشته و نخواهد داشت.

در کردستان که مثل پیست سرعت مدیریتی است، اکثر مدیران به دنبال برگزاری مراسمات برای درست کردن رزومه خاص برای خود هستند و هیچ‌کدام به فکر رفع مشکلات اقتصادی استان، سروسامان دادن به مرزها و... نیستند. صنایع دستی کردستان در اوج صادراتش به برج میلاد رسیده و هرسال مثل یک فرضیه واجب در یک برنامه هفته‌ای به نام کردستان مزین می‌گردد به هفته فرهنگی کلانه و دوغ.

بدون شک، تغییر و تحولات فرهنگی از ضروریات جامعه است اما گویا مسئولان استان فراموش کرده‌اند کسی که شام شب را ندارد پیاز می‌خواهد چکار؟ شما که این همه بودجه، زمان و... را صرف امورات فرهنگی می‌کنید شایسته است کمی هم از انرژی فاخر خود را در عرصه اقتصاد به کار بیاندازید!

جناب آقای استاندار و تیم همراهش گویا الفبای اقتصاد را هم نمی‌دانند و یا اینکه از بد حادثه به اینجا آمده‌اند شایسته است که کمی به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند. سرمایه‌گذار خارجی پیشکش، لطفاً فکر جذب سرمایه‌های داخلی باشید.

بر چه اساسی است که استاندار استان اصفهان وقتی به مجلس می‌رود، نمایندگان مجلس بستری را برای توسعه فراهم می‌کنند و دیگر خبری از درخواست‌های شخصی نیست اما در استان کردستان گویی استاندار و نماینده مجلس از دو طایفه دشمن هستند و به خون هم تشنه؛ این اعمال بیشتر نشان می‌دهد که مردم خیلی مهم نیستند و منافع افراد در اولویت است. گویی اینان مردم را فقط برای پای صندوق‌های رای و یا پر کردن صندلی‌های همایش، کنگره و... می‌خواهند ولاغیر.

باری به هر جهت ترافیک جشنواره، کنگره، شب شعر و... حلال مشکلات توسعه‌نیافتگی کردستان نیست. بهتر است به جای وعده کمی همه عمل کنید. ما دستان پرخیر و برکت شما را بر چشمان کورمان می‌گذاریم، دیگر بس است لطفاً ترمز قطار فرهنگی را بکشید و کمی همه به فکر حرکت قطار اقتصادی استان باشید. شایسته نیست استانی با دو مرز رسمی، معادن طلا و... اکثر شهروندانش در فقر مطلق باشند.

شماره ۷۹ دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها