سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 13 July 2019
محسن پاک‌آیین / کارشناس مسائل بین‌المللی
آیت ماندگار- اکنون بیش از سه سال از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ می‌گذرد و به جرات می‌توان گفت که در این مدت، روزی نبوده که از فساد مالی و جنسی رییس‌جمهور و افراد منتخب او در پست‌های حساس، مطلبی در رسانه‌ها منتشر نشده باشد.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، رییس‌جمهور حق دریافت هیچ‌گونه پولی را از دولت‌های خارجی ندارد. اما اسناد و مدارک ارائه شده در دادگاه‌های آمریکا، دریافت‌های مالی ترامپ  از دولت‌های خارجی را تایید می‌کند.

طبق گزارش دفتر مبارزه با فساد اوکراین، پل مانافورت، مسئول ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ برای هزینه‌های مبارزات انتخاباتی، وجوه غیرقانونی از ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری برکنار شده اوکراین دریافت کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز نام آقای مانافورت در دفترچه دست‌نویسی که توسط دفتر مبارزه با فساد اوکراین پیدا شده، ۲۲ بار ذکر شده و مانافورت مبلغی بیش از ۱۲ میلیون دلار وجه نقد غیرقانونی برای کمک به مبارزات انتخاباتی ترامپ دریافت کرده است. مسئول دفتر مبارزه با فساد اوکراین در رابطه با این موضوع به رسانه‌ها گفت: «نام و فامیل آقای مانافورت در کتابچه‌ای که دفتر سیاه، نام‌گذاری شده به ثبت رسیده و بر اساس این فهرست بیش از ۱۲ میلیون دلار برای پوشش هزینه‌های مربوط به این شخص از تاریخ ۲۰ نوامبر سال ۲۰۰۷ پرداخت شده است.» ترامپ اولین رییس‌جمهور آمریکا است که از ارائه اسناد مالیاتی خود به صورت داوطلبانه خودداری می‌کند. به جز ترامپ، تمام روسای جمهوری آمریکا از زمان ریچارد نیکسون، اظهارنامه مالیاتی خودشان را منتشر کرده‌اند.

در زمینه فساد اخلاقی، اکنون دیگر بر کسی پوشیده نیست که رییس‌جمهوری آمریکا دچار ابتذال اخلاقی است. بسیاری از بازیگران زن و مدل‌ها در آمریکا از دونالد ترامپ به دادگاه شکایت کرده و گفته‌اند که به آن‌ها برای سکوت درباره ارتباط جنسی با ترامپ حق‌السکوت داده شده است. با مروری بر اخبار رسانه‌های آمریکایی به اسامی زنانی برخورد می‌کنیم که با ذکر جزییات از ارتباط با ترامپ سخن گفته و علیه او شکایت کرده‌اند. آلانا اوانز بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، آلوا جانسون رییس ستاد انتخاباتی ترامپ، جسیکا لیدز شریک تجاری ترامپ، جیل هارث آرایشگر، کریستن آندرسون مانکن، کتی هلر هنرمند، تمپل تاگارت بانوی شایسته یوتای آمریکا، ماریا بیلادو بانوی شایسته ورمونت آمریکا، کارنا ویرجینیا مربی یوگا، ملینا مک گلیوری هنرپیشه، جنیفر مورفی بازیگر، راشل کوکز منشی شرکت املاک ترامپ، ناتاشا استونیوف عکاس، نینی لاکسونن بانوی شایسته فنلاند، جسیکا دراک بازیگر فیلم‌های مستهجن، سامر زوروس بازیگر، کاساندرا سیرلس دختر شایسته واشنگتن و استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های مستهجن از جمله زنانی هستند که ترامپ برای پنهان نگه داشتن رابطه نامشروع خود به آن‌ها مبالغ زیادی حق‌السکوت پرداخت کرده است.

امروز فساد مالی و اخلاقی مقامات آمریکا و بخصوص رییس‌جمهور این کشور، امری روشن و آشکار است. تمدن غرب به دلیل انحطاط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آمریکا، سرافکنده شده و اروپا برای گریز از این وضعیت سعی دارد تا فاصله خود را از آمریکا بیشتر کند.

امروز دونالد ترامپ به نماد فساد، هرزه‌گویی، وحشی‌گری و نقض حقوق انسان‌ها مبدل شده و آیا این وضعیت نشان‌گر افول آمریکا نیست؟

شماره ۷۹ دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
0
0
اروپا برای گریز از این وضعیت سعی دارد تا فاصله خود را از آمریکا بیشتر کند. چرا این فاصله عملا دیده نمیشه و باز هم بغیر از جبهه مقاومت همه دنباله رو آمریکا هستن حالا چن کشور دوست کمی زاویه دارن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها