سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 08 August 2019
اعضای کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با «آیت ماندگار» بررسی کردند؛
گروه اقتصادی
آیت ماندگار- قرار است نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از 27 الی 30 تیرماه و با حضور 210 شرکت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود. بدون تردید و در شرایط کنونی، همه مردم و کارشناسان بر سر یک موضوع با هم توافق دارند و آن هم، تلاش برای خودکفایی و عبور از دوران تحریم است.

در همین راستا، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به عنوان مجری، مسئول برگزاری این نمایشگاه است و از طرفی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های حمایتی جزو همکاران برگزاری این نمایشگاه هستند.
در همین رابطه، محمدرضا منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس دهم به «آیت ماندگار» گفت: برگزاری این نمایشگاه مخصوصاً در شرایط فعلی، بسیار لازم و ضروری است و مطمئنم که این نوع تحرکات در آینده، کشور را بیش از پیش به سمت خودکفایی سوق خواهد داد.

وی در ادامه افزود: برگزاری این نمایشگاه از این جهت حائزاهمیت است که صاحبان صنایع و تولیدکنندگان می‌توانند راحت‌تر از همیشه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و معتقدم وزارتخانه‌های اقتصادی باید روی به برگزاری نمایشگاه‌هایی بیاورند که مخاطب اصلی آن تولیدکنندگان باشند. باید بستری را فراهم کرد که تولیدکننده با بازدید از نمایشگاه متوجه شود که نیاز کشور چیست و چگونه می‌تواند به اقتصاد و خودکفایی مملکت کمک کند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: تولیدکننده در دوران تحریم باید بداند تولید چه کالایی برای کشور اولویت دارد. به هر حال اوضاع و احوال اقتصادی ما با گذشته متفاوت است و تلاش توام با تعامل بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. یکی از نقاط برجسته نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید این است که بهم‌رسانی صنایع با سازندگان به معنای واقعی اتفاق می‌افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه‌ها و مخصوصاً نمایشگاه‌های حوزه صنعت تنها معطوف به تهران نباشد زیرا بسیاری از شهرستان‌های دیگر کشور مثل ساوه و زرندیه که بنده افتخار نمایندگی مردم آن را در مجلس دارم کاملاً آمادگی میزبانی چنین رویدادهایی را دارند که امیدوارم با توجه مدیران ارشد این وزارتخانه در آینده این اتفاق مبارک بوقوع بپیوندد.
در همین خصوص، سیدجواد حسینی‌کیا دیگر عضو کمیسیون صنایع مجلس به «آیت ماندگار» گفت: برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از چند جهت دارای اهمیت است. اول اینکه، گوشه‌ای از توانمندی داخلی کشور به مردم نشان داده می‌شود و آن‌ها از ظرفیت‌های موجود، اطلاع پیدا می‌کنند. دوم اینکه، بازدیدکنندگان خارجی با تولیدکنندگان ما آشنا می‌شوند و این یک فرصت طلایی برای همکاری دوطرفه است. سوم اینکه، این‌گونه نمایشگاه‌ها، کمبودها را هم نمایان می‌کند و این خود فرصتی برای تقویت بخش‌هایی است که در آن پیشرفت لازم رقم نخورده است.

این نماینده استان کرمانشاه یادآور شد: صادرات و ارزآوری موضوعی است که باید در دستور کار همه تولیدکنندگان ما قرار بگیرد زیرا یکی از عواملی که نشان می‌دهد ما در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ایم این است که برای کالاهای تولید داخل، مشتری خارجی پیدا کنیم.
وی در پایان گفت: ماه‌هاست که وزارت صمت عملکرد خوبی را از خود بجای گذاشته و نشان داده که می‌خواهد تغییر ساختاری ایجاد کند. امید است با نگاه جامع مدیران اقتصادی کشور، شرایطی مهیا شود که رونق تولید و صادرات، روندی به مراتب بهتر از گذشته به خود بگیرد.

شماره ۸۰ دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها