سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 08 August 2019
محمدحسن سرائی / نویسنده
آیت ماندگار- آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید وقتی ناراحت و بی‌حوصله‌اید، وقتی از دنیا و آدم‌های آن خسته هستید، وقتی شرایط زندگی برای شما سخت شده است، مشکلات و ناراحتی‌ها می‌توانند در همان ابتدای امر بیشترین تاثیر خود را، بر سطح انرژی شما  بگذارند. معمولاً با بروز مشکلات، انرژی خود را از دست می‌دهید و دیگر احساس می‌کنید که توانایی مقابله با مشکلات را ندارید و از طرفی دیگر، عکس این جریان هم صادق است، یعنی درست وقتی که به شما یک خبر خوب می رسد (مثلاً خبر پذیرش در دانشگاه، گرفتن کارت پایان خدمت و...) سطح انرژی شما به شدت بالا می‌رود و احساس می‌کنید قادر هستید هر کاری را عملیاتی کنید و می‌توانید به راحتی از پس مشکلاتی که در اطراف‌تان وجود دارد بر بیایید. در واقع خود را بزرگ‌تر از مشکلات می‌بینید زیرا انرژی شما بیشتر شده است. برای مثال به سیستم عملکردی یک تلفن همراه دقت کنید، زمانی که باتری آن از شارژ  صد درصد برخوردار است شما خیال‌تان راحت است که یک مسافت طولانی را بدون اینکه این تلفن خاموش شود می‌توانید طی کنید و برعکس زمانی که فقط ده درصد شارژ باتری در تلفن همراه شما موجود باشد هرگز ریسک نمی‌کنید و دل به جاده نمی‌زنید چرا که میزان شارژ باتری یک تلفن همراه ساده برای شما تعیین‌کننده است که تا چه مدت دیگر می‌توانید از تلفن خود استفاده بهینه انجام دهید. بسیار هستند انسان‌هایی که وقتی با آن‌ها برخورد می‌کنید کمتر از ده درصد انرژی برخوردار هستند و این موضوع جزو جدانشدنی شخصیت آن‌ها شده است. آن‌ها مانند تلفن همراه بدون شارژ همواره در حال خاموش شدن هستند و نمی‌توان برای انجام کاری به آن‌ها دلخوش کرد، بنابراین در ابتدا سعی کنید سطح انرژی خودتان را همواره بالا نگه دارید و در مرحله دوم با کسانی معاشرت داشته باشید که از سطح انرژی بالاتری برخوردار باشند و به شما انرژی و انگیزه بدهند.

طبیعی است که به دلیل اینکه در طول روز اتفاقات و اخبار و شرایط خاصی را تجربه می‌کنیم انرژی ما در نوسان باشد و بالا و پایین می‌شود اما لازم است که روحیه خود را حفظ کنیم و همواره انرژی خود را بالا نگه داریم تا بتوانیم زندگی و ارتباطات شاد و اثربخشی داشته باشیم. راهکارهایی برای این منظور در سطرهای بعدی آورده شده است:

پیاده به محل کار بروید
هر روز صبح که از خانه به سمت محل کار بیرون می‌روید بهترین فرصت است تا مقداری از مسیر یا تمام آن را به صورت پیاده طی کنید. این امر فواید بسیار زیادی دارد و امروزه بسیاری از پزشکان با توجه به کمبود فعالیت افراد، آن‌ها را به انجام پیاده‌روی توصیه می‌کنند. از جمله فواید پیاده‌روی می‌توان به کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کاهش استرس، رفع افسردگی و افزایش نشاط اجتماعی اشاره کرد که تمام این موارد باعث افزایش سطح میزان انرژی در افراد می‌شود.

موسیقی شاد گوش کنید
امروزه موسیقی به عنوان یکی از راه‌حل‌های درمانی، بی‌ضرر و کم‌هزینه در بهبود بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های افسردگی و استرس است. گوش دادن به موسیقی‌های شاد و انرژی مثبت در زمانی که سطح انرژی شما در حال افت است بهترین راه‌حل است تا علاوه بر سرگرم شدن و فکر نکردن به اموری که دلخواه‌تان نیست سطح انرژی خود را نیز بالا ببرید.

به اخبار ناامیدکننده گوش نکنید
از دیدن و شنیدن اخبار ناامیدکننده که متاسفانه هر روز از گوشه و کنار جهان به ذهن ما ورود پیدا می‌کند واقعاً پرهیز کنید. برای بسیاری از اتفاقاتی که در اقصی نقاط دنیا به وقوع می‌پیوندد هیچ کاری از دست ما ساخته نیست جز تاسف خوردن و افزایش میزان استرس و درگیری‌های ذهنی؛ بنابراین سعی کنید اطلاعات ورودی به ذهن خود را فیلتر و هرگونه اطلاعاتی را به راحتی وارد ذهن خود نکنید چرا که خروجی فعالیت‌ها و کارهایی که شما انجام می‌دهید نتیجه ورودی اطلاعاتی است که در ذهن خود ذخیره کرده‌اید؛ از این‌رو به جای گوش دادن به چنین اخباری، زندگی‌نامه افراد موفق را مرور کنید، فیلم‌های کمدی ببینید و سعی داشته باشید محیط خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بیشتر در مورد موفقیت‌های پیرامونی خود اطلاعات کسب کنید.

نفس عمیق بکشید
به نحوه نفس کشیدن خود دقت کنید. اگر شما هم جزو افرادی هستید که تند و کوتاه نفس می‌کشید از مزایای فوق‌العاده نفس کشیدن عمیق محروم‌اید. نفس کشیدن عمیق سبب افزایش میزان اکسیژن در مغز و اندام‌های بدن می‌شود و هربار تنفس عمیق باعث شارژ مجدد بدن و افزایش راندمان اندام‌ها به ویژه مغز می‌گردد. مهمترین نکته این است که شما در هر ساعت از شبانه‌روز و هرجا که باشید می‌توانید از این تکنیک ساده استفاده کرده و با خستگی و کاهش انرژی خودتان مقابله کنید. پس لطفاً درنگ نکنید و همین حالا یک نفس عمیق بکشید تا از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید.

تغذیه خود را بررسی کنید
به دلیل اینکه انسان در طول شبانه‌روز بیشترین انرژی خود را از مواد غذایی و نوشیندنی‌ها دریافت می‌کند بنابراین حتماً روند دریافت مواد غذایی در بدن خود را بررسی کنید. سعی کنید طبق یک برنامه‌ریزی منظم مواد غذایی را میل کنید و در هنگامی که انرژی شما افت کرده با مصرف موادی هم‌چون سبزیجات که سرشار از ویتامین‌ها هستند و نوشیدن آب (حداقل 2 لیتر در شبانه‌روز) و خوردن میان وعده‌های سالم مانند مغز میوه و بادام زمینی، انرژی از دست‌رفته خود را باز گردانید. بسیاری از افراد هم هستند که در هنگام خستگی و کاهش انرژی، چای یا قهوه می‌نوشند که این امر نیز سبب تزریق کافئین به بدن، افزایش سطح انرژی و کاهش خواب‌آلودگی می‌شود.

شماره ۸۰ دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها