سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 30 September 2019
زهرا ساعی:
ساعی گفت: امروز معلولان با مشکل مسکن، درمان، یارانه و… مواجه هستند و همه باید کمک کنند تا براساس یک اولویت‌بندی درست و منطقی این کمبود‌ها رفع شوند.

آیت ماندگار- محمد آیتی: پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از ۱۴ سال بالاخره در سال ۹۶ قانون جامع حمایت از معولان تصویب شد، اما همچنان بودجه این قشر همیشه آن‌طور که انتظار می‌رفته، اجرایی نشده است.

مشکلات معلولان نه تنها بسیار گسترده است، بلکه به نظر می‌رسد که موانع و مشکلات آن‌ها در ایران نیز تمامی نداشته باشد. مشکل حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون و برون‌شهری است، نبود امکانات مناسب بهداشتی بین جاده‌ای برای آن‌ها، نبود امکانات در مراکز خرید، تحصیل، نبود صندلی‌های مناسب در مترو و بی آر تی، برخورد سایر افراد جامعه با آن‌ها، مشکلات تفریحی و ورزشی و … نمونه کوچکی از مشکلاتی است که این قشر از جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. مسئولان مربوطه نیز بارها و بارها در این رابطه و در جهت ایجاد فضایی مناسب برای این افراد صحبت و اقدام کرده اند اما این سخنان و اقدامات تاکنون راه به جایی نبرده است.

مجلس نیز همواره در تلاش بود تا بخشی از بودجه را برای قشر معلول جامعه در نظر بگیرد اما هربار با بهانه های مختلف، این تصمیم عملی نشد. حال باید دید آیا با همه این محدودیت‌ها در بودجه بندی سال آینده، برای معلولین بودجه خاصی در نظر گرفته می‌شود یا نه؟

زهرا ساعی رییس فراکسیون معلولان مجلس به جامعه ایرانی گفت: سال ۹۶ قانون جامع حمایت از معلولان پس از ۱۴ سال در مجلس تصویب شد. در این مدت تلاش کردیم که با پیگیری و کمک همکاران در فراکسیون بتوانیم بودجه لازم برای معلولان عزیز را در بودجه سالیانه کشور بگنجانیم.

وی افزود: اردیبهشت سال ۹۷ رییس‌جمهور مصوبه مجلس را ابلاغ کردند و از این‌رو نتوانستیم برای این قانون در بودجه سال ۹۷، بودجه‌ای را منظور کنیم. از طرف دیگر، تلاش‌های زیادی صورت گرفت که این بودجه در سال ۹۸ لحاظ شود، اما به‌دلیل تنگنا‌های اقتصادی که کشور گرفتار آن شد آن‌طور که باید و شاید این اتفاق نیفتاد.

نماینده تبریز تصریح کرد: بنده برای اینکه حق معلولان کشور ادا شود و بیش از این مظلوم واقع نشوند دو نامه برای آقای تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و آقای قبادی‌دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور نوشتم. از طرفی تقاضا کردم که با تبصره‌هایی که وجود دارد جابجایی بودجه را انجام دهند و از سوی دیگر خواستم که از بودجه هدفمندی یارانه‌ها که بخشی از آن به آسیب‌های اجتماعی تعلق دارد، سهم معلولان را هم لحاظ کنند. در همین رابطه با آقای شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کردم و ایشان قول همکاری لازم را دادند.

وی اظهار کرد: از قرار معلوم آقای شریعتمداری با آقای جهانگیری جلسه‌ای را برگزار کردند و بنا شده که بخشی از بودجه هدفمندی یارانه‌ها به معلولان عزیز تعلق بگیرد تا ان‌شاالله مشکلات آن‌ها به حداقل برسد.

ساعی در پایان خاطرنشان کرد: امروز معلولان با مشکل مسکن، درمان، یارانه و… مواجه هستند و همه باید کمک کنند تا براساس یک اولویت‌بندی درست و منطقی این کمبود‌ها رفع شوند. ضمناً از همه سازمان‌های دولتی می‌خواهم که در موضوع استخدام معلولان کمی مهربانانه‌تر برخورد کنند و سعی کنند به قانون و وظیفه اجتماعی خود عمل کنند.

منبع: جامعه ایرانی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها