سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 02 December 2019
رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با «آیت ماندگار»:
رمضانعلی سبحانی‌فر

آیت ماندگار- رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده سبزوار در خصوص اهمیت نقش فرهنگ در توسعه صنعتی به «آیت ماندگار» گفت: برای موفقیت در هر بخشی باید ابتدا فرهنگ آن را ایجاد کرد. به‌طور مثال وقتی صحبت از عدالت صنعتی یا حمایت از کالای ایرانی می‌کنیم می‌باید برای جامعه توضیح دهیم که عدالت صنعتی چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند یا حمایت از کالای ایرانی چه تاثیرات مثبتی را بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

وی افزود: آگاهی و دانستن حق همگان است. وقتی مردم، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به اهمیت موضوعات پی ببرند با هماهنگی بیشتر، هدف را دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: وزرات صمت باید برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعتی یک پیوست فرهنگی را هم تدوین کند. یعنی از وزیر گرفته تا روحانی که برای مردم منبر می‌رود وظیفه دارند به‌خاطر موفقیت کشورشان به این پیوست فرهنگی عمل کنند. امروز سرمایه‌گذار باید بداند که چرا سرمایه‌گذاری او در این زمان، اهمیت دارد. از طرفی باید برای براساس واقعیت‌های موجود برای تولیدات خود برنامه‌ریزی کنیم و به اطلاع همگان برسانیم که سیستم توزیع به چه صورت انجام خواهد شد.

سبحانی‌فر اظهار داشت: شیوه مصرف به‌تنهایی نیاز به کار وسیع فرهنگی دارد. در این بین نقش صداوسیما بسیار کلیدی است و نباید فضایی ایجاد شود که جامعه دچار مصرف‌زدگی شود. همه موظفیم از منابع موجود به‌نحوی استفاده کنیم که نه تنها اسراف رخ ندهد، بلکه اقتصاد کشور هم متضرر نشود.

وی در پایان گفت: بنده معتقدم همان‌طور که نقش فرهنگ در توسعه صنعتی اهمیت دارد، باید نوآوری هم در این حوزه‌ها به منصه ظهور برسد، زیرا در غیراین‌صورت و با اتکا به روش‌های سنتی گذشته، قیمت تمام‌شده کالاها بالا می‌شود و دیگر نمی‌توان به رقابت در بازارهای جهانی امیدوار بود.
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها