سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 02 December 2019
رسول خضری در گفت‌وگو با «آیت ماندگار»:
رسول خضری

آیت ماندگار- رسول خضری، نماینده سردشت و پیرانشهر در خصوص اینکه عدالت صنعتی چگونه محقق خواهد شد؟ به «آیت ماندگار» گفت: برای اینکه بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم باید نگاهی به کارنامه حوزه صنعت در چهار دهه گذشته بیندازیم. عده‌ای می‌گویند تحریم‌های اخیر کار را سخت‌تر از همیشه کرده و دیگر نمی‌توان به‌راحتی گذشته برای آینده برنامه‌ریزی داشت. هرچند تحریم‌ها فضای کسب و کار را بر ما دشوار کرده است، اما باید توجه داشت که نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه و از همان بدو تولدش با تحریم‌های اقتصادی مواجه بوده است و این موضوع جدیدی نیست.

وی افزود: اگر با دقت آسیب‌شناسی کنیم می‌بینیم که بسیاری از مشکلاتی که بر سر راه صنعت وجود دارد به‌خاطر برخی قوانین و مقررات خلق‌الساعه است. همین قوانین دست و پاگیر باعث کندی رونق تولید و صادرات شده است. اسم این قوانین را باید خودتحریمی گذاشت که متاسفانه منجر به کندی عدالت صنعتی و رونق تولید شده است.
   
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: 23 کنوانسیون بین‌المللی داریم که طبق اصول آن، به هر فرد برای صادرات و واردات چهار تا شش ماه فرصت می‌دهد که خود را به شرایط تطبیق دهد، ولی وضع قوانین یک شبه در داخل که از سال‌های گذشته تا امروز ادامه داشته کار را برای صادر و واردکنندگان داخلی سخت کرده است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس یادآور شد: ایران مرزهای بااهمیتی دارد که اگر درست از ظرفیت آن‌ها استفاده شود می‌توان به‌راحتی بسیاری از تحریم‌ها را دور زد. به‌نظر من، عدالت صنعتی یعنی ایجاد فضای امن و آرام برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی.

وی در پایان گفت: وزارت صمت و دیگر وزارتخانه‌هایی که رسالت اقتصادی دارند باید در ارائه مجوزها، همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند. اینکه برای مجوزی ماه‌ها و سال‌ها دوندگی شود، اتفاق خوبی نیست و هیچ سنخیتی با رونق تولید هم ندارد. اینکه بوروکراسی‌ها برای ارائه مجوزها آسان شود، اول راه است و در ادامه می‌باید با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، فضای کسب و کار بهتر را برای سرمایه‌گذاران داخلی ایجاد کرد.
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها