سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 02 December 2019
محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با «آیت ماندگار»:
محمدرضا نجفی

آیت ماندگار- محمدرضا نجفی، نماینده تهران در خصوص چگونگی برقراری عدالت صنعتی به «آیت ماندگار» گفت: برای تحقق عدالت در حوزه صنعت در مرحله اول، نیازمند داشتن یک استراتژی شفاف، قابل اندازه‌گیری در توسعه صنعتی کشور هستیم. ذیل استراتژی توسعه صنعتی کشور باید استراتژی توسعه مناطق تدوین شود که این موضوع براساس امکانات، فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌های موجود در هر یک از مناطق کشور عملیاتی است.

وی افزود: در وهله اول، هر اقدام عملی و تخصیص منابعی برای توسعه صنعتی باید ارتباط وثیق و تنگاتنگی با استراتژی توسعه صنعتی در حوزه مناطق و در وهله بعد با استراتژی صنعتی کشور پیدا کند و خارج از این می‌باید از چانه‌زنی، روابط ناسالم، رانت، فساد، حیف و میل و تخصیص منابع و سرمایه‌ها جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: تصور من بر این است که در مرحله بعد، باید ساختار کارآمد، چابک و اثرگذار و متناسب با ماموریت‌هایی که برای هر منطقه در حوزه صنعت تعریف کرده‌ایم، داشته باشیم. از این‌رو نیاز است که مدیران حرفه‌ای لایق، متعهد، سلامت و دلسوز به‌کار گرفته شوند تا بهره‌وری و راندمان مناسب در حوزه سرمایه‌های مختلف کشور به‌وجود آید.

نجفی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم براساس نیازهای استراتژیک و اولویت‌دار هر منطقه از دیگر ضرورت‌هاست. تامین آب، برق، گازرسانی مناسب، مخابرات و آی تی، جاده‌کشی استاندارد و حمل و نقل مناسب، تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب از جمله زیرساخت‌هایی است که به توسعه عدالت در حوزه سرمایه‌گذاری، بهره‌وری و صنعت کمک می‌کند که متاسفانه برخی از این اتفاقات در مناطق غیرمستعد براساس چانه‌زنی و قدرت لابی‌گری به‌وقوع می‌پیوندد که این یکی از آفاتی است که عدالت صنعتی را تحت تاثیر خود قرار داده است که حتماً می‌باید در این راستا تدبیر و چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه گفت: توزیع منابع و فرصت‌ها صرفاً باید براساس توجیه‌پذیری و محورهای توسعه و استراتژی‌های مناطق باشد و از این‌رو شفافیت و اطلاع‌رسانی مناسب، ارائه مشورت، آموزش به سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران یکی دیگر از لوازم ایجاد عدالت و توسعه صنعتی در اقصی نقاط کشور است.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: آی تی بیس کردن گردش فعالیت‌ها، کمینه کردن نقش افراد در تنظیم روابط و تخصیص منابع و فرصت‌ها، روندی است که می‌تواند کمک شایانی به توسعه و عدالت صنعتی در کشور داشته باشد.

نجفی در پایان یادآور شد: مجموعه این عوامل در کنار وضع قوانین خوب و جامع از عوامل موثر در رسیدن به هدف که همان آینده بهتر صنعت است، قلمداد می‌شود.
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها