سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 02 December 2019
عبدا... رضیان در گفت‌وگو با «آیت ماندگار»:
عبدا... رضیان

آیت ماندگار- عبدا... رضیان، نماینده قائمشهر در پاسخ به اظهارنظر چندی پیش سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت که گفته بود صنایع کل کشور به سرمایه در گردش ۳۶۱ هزار میلیارد تومان نیاز دارند به «آیت ماندگار» گفت: در اینکه تولیدکنندگان بخش صنعتی نیاز مبرم به کمک مالی برای توسعه و گسترش کار خود دارند، شکی نیست؛ مخصوصاً که پس از تحریم‌ها توقع از تولیدکنندگان داخلی بالاتر هم رفته است.

وی افزود: برخی از کارخانه‌های صنعتی کشور متعلق به ارگان‌های دولتی هستند و به‌نظر می‌رسد آن‌ها در برابر بخش خصوصی راحت‌تر به تسهیلات دست پیدا می‌کنند. از این‌رو باید تولیدکنندگان خصوصی را بیش از پیش دریابیم، زیرا بسیاری از آن‌ها می‌خواهند ظرفیت تولید را افزایش دهند و برای این کار نیاز به خرید دستگاه و حتی گسترش فیزیکی کارگاه و کارخانه خود را دارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: دولت‌ها همیشه شعار اشتغال‌زایی سر می‌دهند، اما هر سال بر تعداد جوانان تحصیل‌کرده فاقد شغل افزوده می‌شود. بهترین راه برای اشتغال‌زایی کمک به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی است، زیرا در آن فرآیند به‌راحتی اشتغال‌زایی هم به‌وقوع می‌پیوندد.

رضیان در ادامه گفت: 361 هزار میلیارد تومان کمبود سرمایه در گردش برای کل صنایع کشور، رقمی بسیار بالاست و به‌سادگی نمی‌توان این رقم را مهیا کرد، اما می‌توان مسیری را دنبال کرد که لااقل بخشی از این مبلغ در رونق تولید تزریق شود. یکی از این کارها، هدایت بخشی از درآمدهای مالیاتی به صنایع کشور است. اگر درآمدهای مالیاتی درست مدیریت شود و در کمال عدالت بین بخش‌های مختلف صنعتی تقسیم شود، می‌توان به آینده صنایع کشور امیدوار بود.

وی در پایان گفت: رقم سپرده‌های مردم در بانک‌ها بسیار بالاست و اگر تاکنون برای این موضوع فکری می‌شد و می‌توانستیم بخش قابل ملاحظه‌ای از آن را وارد بخش صنایع کشور کنیم، وضعی به‌مراتب بهتر از این را داشتیم. در حال حاضر هم دیر نشده و امیدوارم دولتمردان برای این موضوع، فکری اساسی داشته باشند.
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها