سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۸ - 29 December 2019
پروانه سلحشوری:
سلحشوری گفت: در دهه‌های گذشته شاهد این بودیم که بسیاری از نخبگان علمی کشور به امید آینده‌ای بهتر، ایران را به مقصد کشوری دیگر ترک می‌کردند که هنوز هم این روند ادامه دارد و چند سالی است که این موضوع به حوزه ورزش هم رسیده و برخی ورزشکاران ما که امید کسب مدال در رقابت‌های جهانی هم هستند ترجیح می‌دهند زیر پرچمی غیر از پرچم ایران رقابت کنند

آیت ماندگار- شادی آیتی: اواسط آذرماه بود که عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه و طراح استیضاح وزیر ورزش و جوانان به اتفاق ۳۰ نفر از نمایندگان، استیضاح سلطانی‌فر را در اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی و براساس ماده ۲۲۸ آیین‌نامه داخلی مجلس تنظیم کردند.

یکی از محور‌های استیضاح، سوء‌مدیریت منجر به اتلاف گسترده منابع مالی کشور و ضربه به اعتبار بین‌المللی در اداره تیم ملی فوتبال کشورمان بود، چراکه قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی کشورمان و فسخ یک طرفه قرارداد از سوی او اسباب زیر سوال رفتن ورزش کشورمان شد.

همچنین سوء‌مدیریت و اتلاف منابع مالی در اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با توجه به این‌که وزیر ورزش و جوانان رییس مجمع عمومی هر دو باشگاه است، محور دوم استیضاح بود، مخصوصاً که این روز‌ها باشگاه استقلال به‌واسطه خروج مربی‌اش روز‌های خوبی را سپری نمی‌کند.

پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر اینکه وزیر ورزش و جوانان استیضاح خواهد شد یا نه، خبر رسیده که بسیاری از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان امضا‌های خود را پس گرفته‌اند و اکنون طرح با کمتر از ۱۰ امضا از حدنصاب افتاده است.

در همین خصوص، پروانه سلحشوری یکی از امضاکنندگان این طرح که حاضر نشد امضای خود را پس بگیرد به دیدارنیوز گفت: مردم حق دارند گاهی از دست نمایندگان و کلاً عملکرد مجلس گله کنند. نماینده باید فردی آزاده و مستقل باشد و همه فکر و ذکرش معطوف به حفظ منافع ملی و بهبود سطح زندگی مردم شود. بار‌ها در همین مجلس دهم شاهد این بودیم که طرح استیضاحی آماده شده، اما قبل از اعلام وصول، عده‌ای از همکاران امضا‌های خود را پس گرفتند و طرح به نتیجه نرسید. واقعاً باعث تاسف است، زیرا نماینده‌ای که به عملکرد بلندمدت وزیری نقد دارد چطور در چند روز نظرش برمی‌گردد؟

وی افزود: در حال حاضر اخباری که در برخی حوزه‌های ورزشی به گوش می‌رسد اصلاً امیدوارکننده نیست و از طرفی، مشخص نیست در حوزه جوانان چه کار‌های مثبتی صورت گرفته است. به‌هرحال آقای سلطانی‌فر به‌عنوان متولی این دو حوزه مهم و کلیدی باید نه تنها به مجلس، بلکه به مردم بگوید دستاورد تلاش خود و همکارانش چه بوده و چرا با این حجم از اخبار‌های ناامیدکننده روبرو هستیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: در دهه‌های گذشته شاهد این بودیم که بسیاری از نخبگان علمی کشور به امید آینده‌ای بهتر، ایران را به مقصد کشوری دیگر ترک می‌کردند که هنوز هم این روند ادامه دارد و چند سالی است که این موضوع به حوزه ورزش هم رسیده و برخی ورزشکاران ما که امید کسب مدال در رقابت‌های جهانی هم هستند ترجیح می‌دهند زیر پرچمی غیر از پرچم ایران رقابت کنند که هنوز تصمیم و تحرک خاصی در این بخش از مسئولان امر ندیدم که همین موضوع مهم می‌تواند یا در قالب سوال از وزیر و یا به‌عنوان یکی از محور‌های استیضاح ایشان در آینده لحاظ شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: اتفاقات اخیری که در تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال رخ داد تنها نمونه‌ای از سوءمدیریت در ورزش کشور است. بیش از یک سال و نیم از تحریم‌های آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ایران می‌گذرد و همه به شرایط کشور واقف هستیم و می‌دانیم که مشکل ارز داریم، پس چرا ویلموتس را در تیم ملی و استراماچونی را در استقلال به‌کار گرفتید؟ و اگر خیالتان از پرداخت دستمزد آن‌ها راحت بود چرا تا این حد نارضایتی ایجاد کردید؟ به‌هرحال یک جای کار ایراد دارد و نمی‌توان فقط روی به توجیه آورد.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: دل آدم از این می‌سوزد که یک سرمربی برای تیم ملی انتخاب کرده‌اند که حتی برای بردن تیم‌های بحرین و عراق هم برنامه نداشت. خیلی حیف است که هم نتیجه را ببازیم و هم میلیاردی هزینه کنیم. از طرف دیگر، استقلال پس از سال‌ها توانست با مدیریت یک مربی کاربلد خارجی به صدر جدول برسد، اما متاسفانه در اوج بی‌لیاقتی و بدقولی مدیران، این فرد و دستیارانش ایران را ترک کردند و می‌بینیم چطور استقلال در این هفته‌ها در گرفتن نتیجه ناکام مانده است.

سلحشوری با اشاره به اینکه استقلال و پرسپولیس تیم‌های محبوب بسیاری از مردم هستند، گفت: همانطور که استقلال با مشکلات فراوانی روبرو شده، اگر پرسپولیس هم با مشکل روبرو شود به‌عنوان نماینده مردم سکوت نخواهم کرد. وزیر ورزش و جوانان، رییس مجمع این دو باشگاه است و اعضای هیات مدیره آن‌ها منصوب او هستند و هر تصمیمی که در استقلال و پرسپولیس گرفته شود متوجه آقای سلطانی‌فر است. مگر می‌شود افراد اقتصادی که فوتبالی نیستند را در هیات مدیره این باشگاه‌ها به‌کار گرفت، اما آن‌ها نتوانند ارز یک مربی را تامین کنند؟ اگر بناست که نتوانند برای باشگاه درآمدزایی کنند بهتر است که مدیران فوتبالی که لااقل فوتبال را می‌فهمند در هیات مدیره این دو باشگاه منصوب شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه دروغ در کشور تبدیل به یک فرهنگ شده است. به‌طور مثال شخصی در باشگاه استقلال مرتب می‌گوید استراماچونی برمی‌گردد در حالی که هیچ توافقی بر سر برگشت او نشده است. مدیران ما باید یاد بگیرند زمانی می‌باید خبری را اعلام کنند که تقریباً همه مسائل حل شده است، زیرا در این سال‌ها اعتماد به مسئولان تا حد زیادی از بین رفته و نباید بر این فضا دامن زد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: در این روز‌ها بسیاری از هواداران استقلال از من خواسته‌اند که مشکل باشگاه را پیگیری کنم و علیرغم اینکه قرار شد مسئولان وزارت ورزش پیگیر موضوع شوند و از باشگاه استقلال مسائل به من گفته شود، اما هیچکس تماسی نگرفت. واقعاً جای تاسف دارد که مدیران با این همه مشکلات اقتصادی و معیشتی که بر زندگی مردم حاکم شده حتی برای اندک شادی و دلگرمی آن‌ها هم احترامی قائل نیستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: کاش همکارانی که استیضاح وزیر ورزش و جوانان را امضا کردند از نظر خود برنمی‌گشتند. قاطعانه می‌گویم اگر در این روز‌ها که مجلس تعطیل است فکری به‌حال دغدغه نمایندگان در حوزه‌های مطرح‌شده نشود حتماً و پس از شروع به‌کار مجلس، یا طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان را کلید خواهم زد یا به‌دنبال جمع‌کردن امضا‌های لازم برای استیضاح آقای سلطانی‌فر خواهم رفت تا دوباره استیضاح او به جریان بیفتد.

منبع: دیدارنیوز
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها