سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۸ - 04 January 2020
رییس سازمان غذا و دارو گفت: دشمن هرجا بتواند مردم ما را با مشکل مواجه کند، با هر روش بی‌رحمانه‌ای این کار را می‌کند که این موضوع در چند ماه اخیر کاملا مشهود بوده است.
آیت ماندگار- به گزارش آیت ماندگار نشست خبری سومین آیین پاسداشت شهدای داروساز در محل سازمان غذا و دارو با حضور دکتر محمدرضا شانه‌ساز؛ رییس سازمان غذا و دارو، سردار نصرالله فتحیان مسئول موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، مهندس احمد خارزی؛ سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو و میزبان این برنامه و خبرمگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد.
دکتر محمدرضا شانه‌ساز؛ رییس سازمان غذا و دارو سخنانش را با نام و یاد سردار قاسم سلیمانی آغاز کرد و تسلیت این فرمانده شهید را به همه مردم ایران تبریک و تسلیت گفت. او در ادامه افزود: «ما امروز بیش از هر زمان دیگری به الگوهایی مانند سردار سلیمانی نیاز داریم؛ هرچند شهادت او غم بزرگی است ول قطعا نتیجه این شهادت برای ما برکت و برای دشمنان خروج از منطقه با ذلت خواهد بود.
«در دوره جنگ، صنعت داروسازی مثل الان و حتی بیشتر از این روزها زیرفشار تحریم بود، ما دانش امروزی را نداشتیم و بخش اصلی صنعت داروی کشور شامل پر کردن می‌شد، ولی همان دوران آغاز شکوفایی صنعت داروسازی ایران شد.» دکتر شانه‌ساز ضمن بیان این موضوع گفت:
«علیرغم فشارهای زیاد و کمبودهای گسترده در سال‌های اول جنگ، آن تهدیدها هم به فرصت تبدیل و طرح ژنریک در همان طول دوران جنگ اجرایی شد، دانش ما پیشرفت کرد و صنعت داروسازی پایه‌های قوی‌تری گرفت. صنعت دارو جهش چشمگیری داشت، توانستیم در این حوزه به توسعه قابل توجهی برسیم و بخش عمده نیاز کشور را تامین کنیم؛ تا جایی که هنوز هم طرح ژنریک در تمام کشورها اجرا نمی‌شود، ولی در ایران با همین طرح، یک دارو با فرمول یکسان و قیمت‌های متفاوت و مشکلات متعاقبش حل شد.»
او در ادامه افزود: «شهدا و آزاده‌های زیادی در حوزه دارویی کشور داشتیم ولی وقتی از دارو حرف می‌زنیم، صرفا شهدای داروساز مد نظر ما نیستند و هر کس به هر شکلی در این صنعت فعال بوده است را در این دسته قرار می‌دهیم، همان‌طور که داروسازان ما الان هم در جنگ اقتصادی ظالمانه علیه تحریم دارو در خط مقدم هستند.»
به گفته رییس سازمان غذا و دارو دشمن هرجا بتواند مردم ما را با مشکل مواجه کند، با هر روش بی‌رحمانه‌ای این کار را می‌کند که این موضوع در چند ماه اخیر کاملا مشهود بوده است؛ بنابراین ما بابد از درون خودمان را تقویت کنیم که از این روش‌ها مستقل شدن در صنعت داروسازی است تا جایی که با وجود همه فشارهای موجود، دچار مشکل حادی نشده‌ایم. دکتر محمدرضا شانه‌ساز تاکید کرد این شرایط، نتیجه فعالیت شرکت‌های دارویی است ولی از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر انتظار می‌رود در این زمینه سکوت نکنند و به تحریم دارویی ایران اعتراض کنند.
یکی از فعالیت‌های اصلی داروسازان در طول جنگ، مقابله با حملات شیمیایی بود؛ حملاتی که در سایه سکوت مرگبار جهانی علیه مردم و رزمندگان رخ می‌داد؛ حتی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی ناشناخته. رییس سازمان غذا و دارو با یاد‌اوری این مساله، درباره فعالیت داروسازان در این زمینه گفت: «تلاش داروسازان و اساتید رشته‌های مرتبط این بود که ابتدا مواد شیمیایی این سلاح‌ها را بشناسند و سپس آنتی دوتها و رهکارهای مقابله با ان‌ها ساخته شود. این افراد زیر موشک‌باران کشور را ترک نکردند، ماندند و برای ساخت آنتی‌دوت‌ها تلاش کردند تا تعداد زیادی از مجروحان شیمیایی را از مرگ و آسیب نجات دهند.»
او در پایان افزود: «در همایش پاسداشت شهدای داروساز که به دلیل تقارن با روز تشییع شهید قاسم سلیمانی تاریخ آن به سی‌ام دی‌ماه تغییر کرده است، از این داروسازان و اساتید نیز تجلیل خواهد شد.»
سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور، با شعار «شفای شاهدان»، سی‌ام دی‌ماه ۱۳۹۸ از ساعت ١٤ الی١٧ در محل موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها