سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - 07 October 2016
محمد آیتی / مدیرمسئول
شاید اگر پنج سال پیش در جای‌جای ایران اسمی از سردار قاسم سلیمانی می‌بردیم کمتر کسی بود که این نام به گوشش خورده باشد؛ اما امروز توده‌های مردم به لطف رشادت‌های بی‌حدوحصر این سردار دلاور به‌خوبی با او آشنا هستند.

اینکه چرا امروز سردار قاسم سلیمانی این‌قدر محبوب است نیاز به بررسی در رفتار و منش او دارد. شاید اگر به خودش بود ترجیح می‌داد مثل گذشته گمنام باشد. ژنرالی که به تصمیم خودخواسته در حاشیه سیر می‌کند. حتی در مقطعی که صحبت از ساخت فیلم زندگینامه سردار مطرح شد همه آماده ساخت یک کار هنری و ماندگار بودند اما به‌یک‌باره با نظر منفی حاج قاسم مواجه شدند. بی‌تردید در پس این اعلام نظر یک افتادگی و مناعت طبعی وجود داشت که جایش این روزها در بین مسئولین خیلی خالی است.

اگر بخواهیم بیشتر به محبوبیت این سردار دلاور پی ببریم می‌توانیم به گزارش تصویری ترحیم مادر گرامی ایشان رجوع کنیم. جایی که همه جور آدم با تفکرات مختلف را می‌شد جستجو کرد. پیام‌های تسلیت متعدد از شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا نشان از ارادت کسانی داشت که آرامش این روزهای خود را مدیون همین تلاش‌های شبانه‌روزی حاج قاسم و امثال او می‌دانند.

وقتی عید سال گذشته به یکی از شهرهای ایران سفر کردم موضوعی نظرم را به خود جلب کرد، شهرداری آن کلان‌شهر با نصب عکس‌های متعدد حاج قاسم سلیمانی به دنبال چهره کردن وی بود، غافل از آنکه که سردار هیچ نیازی به این بزرگ‌نمایی‌ها ندارد. او بزرگ بوده و هست و امروز هم به‌مانند گذشته علاقه‌مند‌است بیشتر از حرف زدن، عمل کند. او نیک می‌داند که کشورش به او نیاز مبرم دارد و سردار هم این موضوع را خوب درک کرده و از همین رو تمام‌قد در سوریه و عراق به دنبالی ثباتی در منطقه است که سال‌ها جای خود را به خون‌ریزی داده است.

مدت‌هاست که صحبت از کاندیداتوری سردار مبارز و پرتلاش ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به گوش می‌رسد اما با شناختی که از این مرد بی‌ادعا و سخت‌کوش وجود دارد بعید به نظر می‌رسد وی فرماندهی بزرگ و حساس در منطقه را با کاندیداتوری سال ۹۶ عوض کند.

سردار حاج قاسم سلیمانی ملقب به مرد روزهای سخت همچنان به راه خود ادامه می‌دهد او هیچ‌گاه از مسیر دفاع از مرزهای کشورش خارج نخواهد شد چون او عادت به راحت‌طلبی ندارد.

شماره 13 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها