سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 08 January 2020
رهبر معظم انقلاب:
رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم ضمن تجلیل از قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ با اشاره به شهادت سردار سلیمانی خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه شدند و با اشاره به فساد برانگیز بودن حضور آمریکا بیان داشتند اصراری که آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران دارند مقدمه دخالت است و این باید پایان یابد. از فحوای کلام رهبری بر می آید که انتقام سخت، الزاما برخورد نظامی با آمریکایی‌ها نیست، بلکه خروج آن‌ها از منطقه، همان برخورد و انتقام سختی است که حاکمیت و مردم به دنبال آن هستند.

آیت ماندگار- امروز مردم قم به مناسبت پاسداشت قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ به دیدار رهبری رفتند. در این دیدار مقام معظم رهبری ضمن تجلیل از مردم قم و قیام ۱۹ دی به برشمردن ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی پرداختند.

رهبر انقلاب در قسمتی از سخنانشان به برکات شهادت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرده و گفتند: «امروز من به آنچه او برای ملت ما و منطقه به وجود آورد تعظیم می‌کنم. کار بزرگی انجام شد. قیامتی به پا کرد. معنویت او، شهادت او را برجسته کرد. این تشییع جنازه‌های ایران و آن بدرقه‌های مردم عراق در کاظمین، بغداد، نجف و کربلا چه کردند با این پیکر اِربا اِربا!»

یکی از برکات شهادت سردار سلیمانی این بود که به همگان نشان داد انقلاب و روح انقلابی همچنان در بین مردم زنده است. رهبر انقلاب در این‌باره فرمودند: «شهادت او زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود کنند انقلاب در کشور مرده است. عده‌ای هم سعی می‌کنند این اتفاق رخ دهد. شهادت او نشان داد انقلاب زنده است. دیدید چه اتفاقی افتاد در تهران و شهر‌های دیگر؟» بنا به گفته‌های رهبر انقلاب شهید سلیمانی چشم‌های غبار گرفته را باز کرد.

وظیفه ما چیست؟

آیت‌الله خامنه‌ای در قسمت دیگری از سخنان‌شان به طرح سؤالی اساسی پرداختند و گفتند: حالا وظیفه ما چیست؟ ایشان در توضیح و تبیین این سؤال اشاره داشتند: «آنچه در مقام مقابله مهم است این کار‌های نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند. آنچه مهم است این است که بایستی حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود.»


در واقع می‌توان این طور از سخنان رهبری نتیجه گرفت که انتقام سخت، الزاما برخورد نظامی با آمریکایی‌ها نیست، بلکه خروج آن‌ها از منطقه، همان برخورد و انتقام سختی است که حاکمیت و مردم به دنبال آن هستند. ایشان در ادامه نسبت به مذاکره با آمریکایی‌ها نیز واکنش نشان دادند و گفتند: «مدام اصرار می‌کنند؛ بحث مذاکره و این‌ها مقدمه دخالت است. این باید پایان بپذیرد. این منطقه حضور آمریکا را قبول نمی‌کند. دولت‌های برخاسته از ملت‌ها قبول نمی‌کنند.»

دشمن شناسی

رهبر انقلاب در تبیین اینکه وظیفه ما چیست، عنوان داشتند: «آنچه وظیفه ما به عنوان آحاد جمهوری اسلامی است، دشمن شناسی است. در شناخت دشمن اشتباه نکنید. بله همه می‌دانید دشمن، صهیونیست است و آمریکا. این‌ها را می‌دانید اما تلاش وسیعی انجام می‌شود که این قضیه را با شیوه‌های عجیب تبلیغاتی به عکس کنند.»

طبق سخنان رهبری وظیفه دوم، دانستن نقشه دشمن است. اینکه می‌خواهد چکار کند و آخرین موضوع هم دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن است.

ایشان دشمن را آمریکا و صهیونیست‌ها و مجموعه‌ای از کمپانی‌ها معرفی کردند و در مورد کشور‌ها و دولت‌هایی که بعضا سخنان بر خلاف مصالح جمهوری اسلامی می‌زنند گفتند: «فلان دولت منفور در منطقه که یک موقعی حرفی بزند علیه ما، این دشمن ما نیست. مادامی که حرکتی از آن‌ها در خدمت دشمن علیه جمهوری اسلامی از آن‌ها سر نزند ما آن‌ها را دشمن نمی‌دانیم.»

تردید افکنی در ایمان و عزم مردم

آیت‌الله خامنه‌ای تردید افکنی در ایمان و عزم راسخ مردم را نقشه دشمن دانستند و تحریم‌های اقتصادی را همچون ابزاری در دست دشمنان برشمردند.

رهبر انقلاب به مناسبت مسائل امنیتی اشاره‌ای به حوادث آبان‌ماه کردند و آن را برنامه‌ریزی دشمنان نظام اسلامی دانستند و فرمودند: «قبل از این قضایای آبان‌ماه در یک کشور کوچک، اما واقعا شریر و خبیث اروپایی، یک عنصر آمریکایی با تعدادی مزدور و وطن فروش علیه ایران برنامه‌ریزی کردند. نقشه هم همان چیزی بود که ما چند روز بعد در قضایای بنزین دیدیم. یعنی مردم اوقات‌شان از بحث بنزین تلخ بود و به مجرد اینکه تعدادی وارد خیابان شدند این مغرضین و عمال دشمن شروع کردند به عمل. یعنی تخریب کنند، آتش بزنند و جنگ راه بیاندازند. این نقشه قبلی بود.»

تأکید بر وحدت ملی

رهبر انقلاب در موضوع مقابله با نقشه دشمنان نظام تأکید کردند باید نقاط اساسی را مورد نظر داشت و از آن‌ها غافل نشد. نقاط اساسی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای عبارت است از مبانی فکری ـ چه مبانی فکری اسلامی و چه مربوط به انقلاب ـ و همچنین وحدت ملی که از جمله نقاط اساسی است که باید بدان توجه ویژه‌ای داشت.

ایشان بیان کردند: «این وحدتی که زیر تابوت شهید سلیمانی ایجاد شد باید محفوظ بماند. مردم، جهت‌گیری‌شان باید این باشد. جهت‌گیری انقلاب، جهت‌گیری تکریم از مردان انقلاب و تکریم شهیدان و تکریم هر چیزی که یادآور ارزش‌های انقلاب است.»

رهبری انقلاب تأکید کردند دشمنی با نظام اسلامی، موسمی و فصلی نیست. این دشمنی، ذاتی و همیشگی است. هر وقت بتوانند ضربه می‌زنند؛ و علاج آن را تقویت در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و ... دانستند.

در پایان، رهبری نظام به دو نکته مهم در رابطه با آمریکا اشاره کردند. ایشان تأکید کردند: «اینکه برخی خیال می‌کنند اگر یک قدم کوتاه آمدند، آمریکایی‌ها دست از دشمنی بردارند، خطای بسیار فاحشی است. اینکه برخی می‌گویند و در روزنامه‌ها هم می‌نویسند که کاری کنیم که آمریکا عصبانی نشود، این کاملا غلط است. این برخلاف فرمایش قرآن است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها