سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - 29 January 2020
موسوی‌بیوکی:
رایزنی برای تغییر نظر رد صلاحیت‌های اعضای فراکسیون امید با شورای نگهبان ادامه دارد. محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان اعضای اصلی مذاکره کنندگان با شورای نگهبان هستند.
آیت ماندگار- مریم آیتی: چند روزی بیشتر تا اعلام نتیجه تایید صلاحیت نامزد‌های مجلس یازدهم باقی نمانده است و از قرار معلوم بررسی‌های اعضای شورای نگهبان هم در حال اتمام است. اعلام نظر شورای نگهبان بیش از آنکه برای اصولگرایان اهمیت داشته باشد تا حدود زیادی تکلیف اصلاح‌طلبان را روشن خواهد کرد. صبح امروز شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر رد صلاحیت‌ها مجددا بررسی نشود، در انتخابات شرکت نخواهند کرد. در این بیانیه آمده است: «هشدار می‌دهیم که چنانچه دایره انتخاب مردم همچنان بسته بماند ما نمی‌توانیم زینت المجالس انتخابات باشیم و به دلیل سلب امکان معرفی فهرست نامزد‌ها از ما، لیست قابل قبولی برای معرفی به مردم نخواهیم داشت.»

خبر‌ها حکایت از این دارد اصلاح طلبان در تلاش هستند با سیاست‌های مختلف نتیجه تایید صلاحیت‌ها را به نفع خود برگردانند و عده‌ای از فراکسیون امید مجلس در حال رایزنی برای گرفتن تایید صلاحیت همفکران سیاسی‌شان هستند. البته به نظر می‌رسد این رایزنی‌ها یکی یکی در حال نتیجه دادن است؛ آنچنانکه خبر رسیده امروز دو نفر دیگر از اصلاح طلبان مجلس تایید صلاحیت شده‌اند. با این حال عمده افراد شناخته شده تایید صلاحیت نشده‌اند و شرایط نشان می‌دهد امیدی هم به تغییری وضعیت نیست.

سید ابوالفضل بیوکی نماینده یزد در مجلس دهم به رویداد۲۴ گفته عارف به‌عنوان رییس فراکسیون امید مجلس پیش از اینکه نظر هیات‌های نظارت برای صلاحیت نامزد‌ها اعلام شود، مذاکراتی را با شورای نگهبان داشته، اما براساس صحبت‌هایی که من با ایشان داشتم احساس کردم که خود عارف هم برداشتش این بود که این مذاکرات به‌خوبی پیش نرفته است.

وی افزود: در حال حاضر همه در تلاشند که فضایی به‌وجود بیاید که انتخابات رنگ و بوی رقابتی‌تری به‌خود بگیرد. از این‌رو کارگروهی از سوی فراکسیون امید برای رایزنی با شورای نگهبان شکل گرفت که اعضای آن آقایان محمد رضا عارف، مصطفی کواکبیان، محمدرضا تابش و احمد مازنی هستند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به اینکه تاکنون چند جلسه بین این کارگروه و اعضای شورای نگهبان شکل گرفته است؟ گفت: حقیقت امر از اینکه همکاران ما چند بار با اعضای مختلف شورای نگهبان دیدار داشتند، ندارم و فقط می‌دانم که این دوستان رایزنی‌هایی داشتند تا ان‌شاالله با گرفتن تایید صلاحیت همفکران خود، فضای انتخابات را پرشورتر کنند.

موسوی‌بیوکی می‌گوید: ما به بررسی و اعلام نظر شورای نگهبان امیدوار هستیم و بی‌شک این امیدواری تا لحظه آخر ادامه خواهد داشت. روز گذشته هم از طریق دو نفر از همکاران خود باخبر شدم که دو تن از اعضای فراکسیون امید که در انتخابات پیش‌رو از حوزه تهران نام‌نویسی کرده بودند، تایید صلاحیت شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها