سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - 31 January 2020
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با آیت ماندگار مطرح کرد
جهانگیر مصلی / خبرنگار
آیت ماندگار- جهانگیر مصلی: مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه مجلس شورای اسلامی معتقد است:
در کشور بجز مجلس کشور شورای نگهبان دارد، مجمع تشخیص مصلحت دارد، شورای امور فرهنگی دارد، شورای عالی فضای مجازی داریم و دیگر ارگان هایی که هیچ سلسله مراتبی را رعایت نمیکنند، این واقعیت های جامعه است، زمانی که من وزیر بودم به مجلس فرا خوانده میشدم چون کسانی که جلوی کار من را گرفته بودند منتقد بودند که چرا وزیر کار نمیکند! در این بین خود نمایندگان مجلس هم مقصر هستند.
چون هر کسی میخواهد از طریق نمایندگی قدرت بیشتری کسب کند، اینجور نیست که بگوییم نمایندگان مجلس بی اختیار بی اختیار هستند، بلاخره خیلی از قوانین از طریق مجلس تصویب میشود، و خیلی از مشکلات جامعه هم از طریق همین مجلس به وجود می آید، ولی اینکه بگوییم صد در صد مجلس در راس امور است نه اینطور نیست، وگرنه مجلس آنقدر قدرت دارد که افرادی برای رسیدن به آن کلی هزینه بکنند، در بین قدرت های حاکمیت مجلس هم یک قدرت است، قدرتی که میتواند وزیر رابه زیر بکشد یا رئیس جمهور را زیر سوال ببرد، این قدرت کمی نیست، ولی آیا کل قدرت در دست مجلس است پاسخ قطعا خیر است.
فارغ از این که شرایط زمانی و تعامل و گفتگوهای در یک شرایط خاص نقش بسزایی در رای نمایندگان دارد باید گفت که این مجلس اصلاح طلب نبود، از این مجلس باید به اندازه ۱۰۵ نماینده اصلاح طلب از مجلس قبل باید جامعه توقع داشته باشد، نه به اندازه ۲۰۰ نفر! برخی انصاف را رعایت نمیکنند و میگویند مجلس فعلی ضعیف تر از مجلس قبل است، اما نمیگویند بسیاری از قوانین ضعیف و معضلات کشور زاییده تصمیمات مجلس قبل است، معضلات اجتماعی اثراتش ۵ الی ۱۰ سال بعد مشخص میشود، اثرات مجلس فعلی که میگویند صعیف است هنوز مشخص نشده است، تثبیت قیمت ها را کدام مجلس انجام داد؟ که الان میگویند قیمت ها پله پله باید میرفت بالا! خب در روند گذشته که قیمت ها پله پله داشت میرفت بالا چرا جلویش را گرفتید؟ در زمان حکومت قبل میگفتیم چرا آزادی نیست الان خودمان نمیگذاریم گاهی کسی حرف بزند! از کنار لنگ که نمیشود گفت لنگش کن! منتقدان افزایش قیمت بنزین اگر میگذاشتند سال به سال قیمت ها بالا برود فشاری به مردم وارد نمیشد و این خسارت ها هم به وجود نمی آمد چون اصلا افزایش قیمت ها به چشم نمی آمد! به قول امام علی که در نامه به مالک فرموده اند حکام دیروز حرف هایی علیه ما میزنند که ما دیروز علیه آنها میگفتم!
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها