سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - 02 February 2020
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: شورای نگهبان اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان را عصر امروز (شنبه) اعلام کرد.
آیت ماندگار- شکراله حسن بیگی عصر شنبه افزود: در فهرست ارسالی شورای نگهبان به وزارت کشور و حوزه های انتخابیه استان تهران، تغییرات اندکی در زمینه تایید صلاحیت داوطلبان به چشم می‌خورد که در حال جمع بندی آن هستیم.

وی یادآورشد: تعداد سه هزار و ۸۷۹ نفر در استان تهران برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه آن ثبت نام کرده بودند که هیات‌های اجرایی صلاحیت سه هزار و ۶۱۱ نفر معادل ۹۳.۹ درصد از آنان را تایید کردند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: ۴۵ نفر از این افراد انصراف دادند و صلاحیت ۲۲۳ نفر از سوی هیات اجرایی رد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از رسیدگی هیات نظارت، صلاحیت یک هزار و ۲۶۰ نفر تایید و ۲ هزار و ۴۹۵ نفر رد شد. طبق قانون، شورای نگهبان باید تا شب گذشته نتایج رسیدگی به صلاحیت همه داوطلبان معترض به عدم تایید صلاحیت خویش را اعلام می کرد اما ارسال این اسامی در استان تهران تا امشب به تعویق افتاده بود.

مطابق قانون، تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از بیست و سوم بهمن ماه به مدت یک هفته آغاز می شود.

ستاد انتخابات کشور امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: در راستای اجرای "تبصره (۳) ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب ۲۲/ ۸ / ۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام "به اطلاع آن دسته از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره­ مجلس شورای اسلامی که طبق نظریه­ هیات اجرایی­، هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، «تایید صلاحیت» شده ­اند ولی صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید نشده است می‌رساند، چنانچه نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک معتبر از روز شنبه ۱۲ بهمن تا روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ (به مدت ۳ روز) به شورای نگهبان ارائه کنند.

در همین حال، سخنگوی شورای نگهبان امروز از احتمال افزایش تایید صلاحیت‌شدگان در وقت قانونی خبر داد و گفت: در این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها، حدود دوهزار نفر تایید صلاحیت شده اند.

«عباسعلی کدخدایی» به خبرنگاران گفت: «نزدیک به دو هزار نفر به تایید صلاحیت شدگان شورای نگهبان اضافه شده است. خواهش می‌کنیم که همچنان دوستان و صاحبنظران سیاسی منتظر بمانند و در اظهارنظرها عجله نکنند شورای نگهبان به وظیفه نظام قانونی خود عمل می‌کند و نسبت به بررسی صلاحیت‌ها حساسیت لازم وجود دارد.»

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استان تهران ۶ حوزه انتخابیه و در مجموع ۳۵ نماینده در مجلس دارد که تعداد ۳۰ نفر از آنان را نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها