سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - 07 February 2020
دکتر اکرم منتظرالظهور گفت: مهمترین موضوع در برخورد با بیمار و ارائه کمک و مشاوره به او، درک متقابل است.
آیت ماندگار- مریم آیتی: روز گذشته –پنج‌شنبه- جلسه گفتگوی خودمانی درباره بیماری ام اس به همت موسسه خیریه گل بوته امید برگزار شد.

در این جلسه، دکتر اکرم منتظرالظهور گفت: مهمترین موضوع در برخورد با بیمار و ارائه کمک و مشاوره به او، درک متقابل است.

وی افزود: گاهی مشاوران و افرادی هستند که قصد کمک به بیمار را دارند و در این راستا از علم و دانش خوبی هم برخوردارند، اما به‌دلیل اینکه درک درستی از شرایط بیمار ندارند خیلی نمی‌توانند کمک کنند.

منتظرالظهور تصریح کرد: بیمار نیازمند ترحم نیست، بلکه دوست دارد درک شود و در این مسیر باید سعی کنیم که ابتدا همدلی را یاد بگیریم و سپس آن را به بیمار آموزش دهیم.

پس از صحبت‌های منتظرالظهور، نوبت به سخنرانی دکتر سیدمسعود نبوی رسید. وی گفت: قبل از اینکه تصمیم بگیریم برای کمک به بیماران ام اس وارد عرصه شویم به این فکر می‌کردیم برای حمایت از بیماران چه باید بکنیم و اساساً چه کارهایی می‌توان انجام داد.

نبوی افزود: در آن ایام، افراد بسیار کمی بودند که بیماری ام اس را می‌شناختند و مهمترین موضوع، ناآگاهی جامعه نسبت به این بیماری بود.

وی اظهار داشت: بیماری ام اس در جوانی به سراغ برخی فرد می‌آید و در طول عمر همیشه همراه فرد است و تاکنون برای ریشه‌کن کردن آن، درمانی قطعی کشف نشده است.

وی یادآور شد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته، موسسه‌های مختلفی برای یاری‌رسانی در رابطه با این بیماری شکل گرفت، اما چون نیت بسیاری از آن‌ها خیر نبود، راه به جایی نبردند.

نبوی در ادامه عنوان کرد: تحقیقات در خصوص بیماری ام اس ادامه دارد و هرساله اطلاعات جدیدی از ابعاد این بیماری توسط پزشکان کشف می‌شود. در حال حاضر حدود 42 الی 43 هزار نفر در ایران داروهای مربوط به این بیماری را دریافت می‌کنند، ولی تصور من بر این است که احتمالاً تعداد مبتلایان به این بیماری دو برابر این افراد است.

وی با اشاره به دلایل این بیماری گفت: ام اس یک بیماری مدرنیته است که تغییر سبک زندگی هم در افزایش شیوع آن تاثیرگذار بوده است. بیماری ام اس پایه ژنتیکی و وراثتی دارد که ما آن را شرط لازم می‌دانیم، اما دلایل دیگری مثل کمبود نور آفتاب، برخی عادات غذایی، عوامل مضر در محیط و... هم وجود دارد که از آن‌ها به‌عنوان شرط کافی برای ابتلای فرد به این بیماری یاد می‌کنند.

پس از این صحبت‌ها، برخی بیماران مبتلا به ام اس و افراد دیگر که علاقه‌مند به اطلاعات در خصوص این بیماری بودند، سوالات خود را از دکتر نبوی و دکتر منتظرالظهور مطرح کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها