سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - 17 February 2020
شیخ گفت: نگاه‌های جناحی مدیران ارشد صدا و سیما همه ماجرا نیست و اگر یک نظرسنجی ساده در جامعه داشته باشیم می‌بینیم که عمده مردم به محتوا‌های تولیدشده این رسانه، انتقادات جدی دارند و خیلی از آن‌ها دیگر روی به دیدن برنامه‌های تلویزیونی نمی‌آورند.
آیت ماندگار- مهدی شیخ یکی از آن دست نمایندگانی است که همیشه به عملکرد جناحی صدا و سیما انتقاد داشته و معتقد است این رسانه به‌دلیل نگاه‌های خاص و جهت‌دار هیچ‌گاه نتوانسته رسانه همه ایرانیان باشد.

شیخ در این خصوص می‌گوید ایران کشوری با ۸۰ میلیون جمعیت است و بی‌تردید در بین این جمعیت عظیم، سلایق و علایق‌های گوناگونی به چشم می‌خورد که باید به همه این افراد و البته براساس قوانین و ضوابط کشور، احترام گذاشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: رسانه ملی روزگاری به معنای واقعی رسانه ملی و همه ایرانیان بود، اما سال‌هاست که به تریبون عده‌ای معدود با تفکری خاص تبدیل شده است. این تفکر تا جایی پیش رفته که هر کجا احساس کند فردی مطابق آن‌ها فکر نمی‌کند و یا در چارچوب آن‌ها نمی‌گنجد به‌راحتی او را از سازمان کنار می‌زنند.

نماینده تهران یادآور شد: متاسفانه این نگاه به تمام حوزه‌ها و نه فقط سیاسی تسری پیدا کرده است. به‌طور مثال برنامه تلویزیونی و پرببینده نود را تعطیل و مجری توانمند آن را از فعالیت منع کردند. حال باید پرسید چنین روندی آن در هم در طول این سال‌ها، امری شایسته و به نفع نظام بوده است؟ آیا این طرز فکر در جهت نظر رهبر معظم انقلاب است که بار‌ها فرمودند باید به‌دنبال جذب حداکثری بود؟

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: نگاه‌های جناحی مدیران ارشد صدا و سیما همه ماجرا نیست و اگر یک نظرسنجی ساده در جامعه داشته باشیم می‌بینیم که عمده مردم به محتوا‌های تولیدشده این رسانه، انتقادات جدی دارند و خیلی از آن‌ها دیگر روی به دیدن برنامه‌های تلویزیونی نمی‌آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چند سالی است که عده‌ای نگران نفوذ فرهنگی هستند و می‌گویند چرا تا این اندازه در پشت‌بام‌ها ماهواره است و چرا مردم پیام‌های شبکه‌های اجتماعی را بیشتر باور می‌کنند؟ در جواب این افراد به اصطلاح دلسوز باید گفت شما به‌جای انتقاد به این و آن، کاری که به‌دست دارید را درست و مردمی انجام دهید آن‌گاه هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت اثرات آن را خواهید دید.

منبع: رویداد۲۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها