سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - 12 October 2016
غلامرضا انصاری
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آیت ماندگار درباره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان و کارگزاران کشور درباره برجام اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و کارگزاران کشور اعلام فرمودند که باید نگاهمان به نقاط ضعف و قوت برجام نسبی باشد. به این معنا، حداقل تاثیر توافق هسته‌ای ارتباط، تعامل، گفت‌وگو با دنیا و همچنین فراهم کردن فضایی برای ورود سرمایه به کشور است.
غلامرضا انصاری عنوان کرد: در گذشته واحدهاى صنعتی و کارخانه‌‎هاى زيادى به تعطیلی کشیده شدند، درحالی‌که صدای هیچکدام از رسانه‌های مخالف و منتقد امروز دولت آقای روحانی درنیامد.
او به فضاسازی و فراکنی رسانه‌های مخالف دولت درباره حقوق‌های مدیران دولتی پرداخت و گفت: متأسفانه فضای کشور را به انحراف کشیده‌اند و می‌گویند چرا مدیران حقوق‌های میلیونی دریافت می‌کنند؟ مگر همین مدیران در دولت‌های قبلی نبودند و چنین حقوقی‎ دریافت نمی‌کردند؟ در حقیقت برخی سعی دارند تا فضای کشور را به حاشیه ببرند و امكان تعقل و برنامه ريزى براى حل مشكلات را از مسئولين بگيرند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: با توجه به وضعیتی که به واسطه برجام در کشور به وجود آمده است باید از تمام ظرفیت‌های ممکنِ آن استفاده کنیم به عبارتی باید جذب سرمایه خارجی در ایران را بالا ببریم. بعد از توافق هسته‌ای تمام نگاه‌ها به کشورمان تغییر کرده است و همه به دنبال سرمایه‎گذاری در ایران هستند. خوشبختانه کشورمان در منطقه یکی از کشورهای با امنیت به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه بازار اقتصادی ایران می‎تواند جذب حداکثری از سرمایه‎های خارجی را کسب کند، تصریح کرد: برجام و مؤلفه‎های آن می‌تواند باعث رونق اقتصادی و خارج شدن از رکود بیانجامد. ایران با جاذبه‌های بسیار خوبی از جمله؛ پایین بودن  دستمزد و ارزانی حامل‌های انرژی و نيروى انسانى جوان و جوياى كار از شرايط مناسبى برخوردار است و این مسأله می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در بازار اقتصادیِ منطقه برای ایران به وجود بیاورد.
این عضو شورای شهر تهران در این باره افزود: با فضاسازی و انحراف کشیدن برجام نمی‌توانیم به مؤلفه‌های مهم و ارزشمند آن دست پیدا کنیم. یعنی تمام ظرفیت‌های اقتصادی، مالی و... که در برجام وجود دارد را به صفر تبدیل کرده‌ایم. متأسفانه به دلیل ضعف در نظام بانکی و پولی کشور در 10 سال گذشته، ایران دچار یکسری عقب افتادگی‌هایی برنامه‌اى و نظام‌مند بانكى شده است و با جریان بانکداری علمی فاصله زيادى پیدا کرده‌ایم و بايد بابكارگيرى متخصصين مشاور، نظام بانكى را به روز کنیم.
انصاری در پایان تصریح کرد: متأسفانه در گذشته یکسری رانت‌ها و وام‌های کلانی در اختیار برخی افراد قرار گرفته است که امیدوارم روزی به چنین فسادهایی که رخ داده است رسیدگی قاطعی صورت بگیرد. چراکه به دلیل فسادهای به وجود آمده در دولت‌های نهم و دهم باعث شد تا بخش قابل توجهی از بانک‌های کشورمان ورشکسته شوند. بنابراین باید نوعی بازسازی و بازنگری در شبکه‌ بانکی و مالی کشور به وقوع بپیوندد. چراکه بسیاری از ضعف‌های اجتماعی، فرهنگی و... در کشور برطرف خواهند شد. البته چنین اقداماتی در گرو همکاری و همدلی مجلس، مسئولان با دولت میسر خواهد شد.

شماره 14 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها