سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 15 March 2020
فریده اولادقباد:
فریده اولادقباد معتقد است دولت باید پس از اینکه بحران ویروس کرونا در کشور تمام شد، تعطیلاتی را به‌عنوان جایگزین تعطیلات دوهفته‌ای عید نوروز در تقویم سال ۹۹ قرار دهد تا هم مردمی که مایلند بتوانند برای آرامش روح و روان به سفر بروند یا صله رحم سال جدید را بجا آورند و هم فرصتی مهیا شود تا افرادی که دارای کسب و کار هستند بتوانند ضرر ماه‌های گذشته خود را جبران کنند.
آیت ماندگار- محمد آیتی: حدود یک‌ماه از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد؛ مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل  شده‌اند و بسیاری از مردم در قرنطینه خانگی هستند و برنامه آموزشی و سفرهای نوروزی و اقتصاد خانواده‌ها و بسیاری از اصناف بهم ریخته است.

سال ۹۸ یکی از سخت‌ترین سال‌های معیشتی برای ایرانیان بود و در پایان سال شیوع ویروس کرونا، کلکسیون سختی‌ها را تکمیل کرد تا این سال در تاریخ مشترک ایرانیان به تلخی ماندگار شود. با این حال باید پذیرفت که مهمتر از دوران شیوع کرونا، دوران پس از کروناست؛ دورانی که آثار اقتصادی و اجتماعی و آموزشی آن مشخص خواهد شد و معلوم می‌شود چقدر شرکت ورشکسته شده‌اند و چقدر افراد در سخت‌ترین شرایط قرار گرفتند.

فریده اولادقباد نماینده تهران در مجلس دهم می‌گوید بسیاری از مردم به‌خاطر اینکه تعطیلات نوروز را از دست می‌دهند و باید تا ریشه‌کن‌شدن ویروس کرونا در قرنطینه خانگی باشند، ناراحت هستند، مخصوصاً که سال ۹۸ هم به لحاظ اقتصادی و معیشتی سال خوبی برای آن‌ها نبوده است، اما باید توجه داشت که چاره‌ای نیست و باید این ریاضت را تحمل کرد تا ان‌شاءالله به‌زودی این بحران تمام و زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

او افزود: فعلاً تمرکز دولت روی مبارزه با این ویروس و جلوگیری از آن است، هرچند که بخش‌های مختلف دولت هم تلاش کردند و تلاش دارند شرایطی را ایجاد کنند تا سختی ناشی از بحران بر مردم کمتر شود. از این‌رو در وهله اول همه باید دست در دست هم دهیم تا بر این بحران غلبه کنیم سپس دولت باید براساس اولویت‌ها، مشکلات ناشی از این اتفاق را بررسی و بهترین تصمیمات که در آن منافع عمومی مردم لحاظ شود را درنظر بگیرد.

رییس فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: همه می‌دانیم که اکثر کسب و کار‌های کشور سال ۹۸ سالی سخت را پشت سر گذاشتند و بازار هفته‌های آخر اسفند و دو هفته تعطیلات عید فرصتی بود تا آن‌ها می‌توانستند روی به درآمدزایی بیاورند. به‌طور مثال هتل‌ها، رستوران‌ها، تالارها، اماکن تفریحی و... جزو مشاغلی هستند که با ضرر‌های زیادی مواجه شدند که ضرورت دارد دولت در اسرع وقت کمیته‌ای تشکیل دهد و بررسی کند که چطور باید به کمک این کسب و کار‌ها بیاید.

نماینده مجلس دهم می‌گوید: در این هفته‌ها که احتمالاً تا یکی دو ماه دیگر هم ادامه داشته باشد کارگران روزمزد، دستفروشان، زنان سپرست خانوار و به‌طور کلی دهک‌های پایین جامعه آسیب‌های جدی به لحاظ اقتصادی دیدند که به‌نظر من شایسته است دولت یارانه معیشتی این افراد را در این یکی، دو ماه افزایش دهد تا شاید کمی وضعیت آن‌ها به نسبت هفته‌های قبل بهبود پیدا کند.

اولاد قباد در ادامه می‌گوید: معتقدم دولت باید پس از اینکه بحران کرونا در کشور تمام شد، تعطیلاتی را به‌عنوان جایگزین تعطیلات دو هفته‌ای عید نوروز در تقویم سال ۹۹ قرار دهد تا هم مردمی که مایلند بتوانند برای آرامش روح و روان به سفر بروند و یا صله رحم سال جدید را بجا آورند و هم فرصتی مهیا شود تا افرادی که دارای کسب و کار هستند بتوانند ضرر ماه‌های گذشته خود را جبران کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تشریح کرد: از آنجایی که مشخص نیست کشور تا کی با بحران ویروس کرونا مواجه باشد فعلاً همه باید هم و غم خود را به‌کار ببندیم تا این مشکل حل شود. از این‌رو نمی‌توان گفت چه زمانی برای جایگزینی تعطیلات نوروز مناسب است. از طرفی باید توجه داشت که اوایل اردیبهشت‌ماه شروع ماه رمضان است و احتمالاً آن یک‌ماه فرصت مناسبی برای جایگزینی این تعطیلات نباشد آن هم در صورتی که این ویروس ریشه‌کن شود.

اولاد قباد گفت: بسیاری از مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص ماندن در خانه‌هایشان عمل کردند و حقیقتاً خودقرنطینگی آن هم برای مدت نامعلوم بسیار سخت و حوصله‌بر است، اما لازم است که دولت هم به وظایف خود در قبال مردم عمل کند و مخصوصاً افراد ضعیف جامعه را دریابد و با ارائه تعطیلاتی آن هم در زمان مشخص تا حدودی به بازسازی مسائل روحی و روانی مردم کمک کند.

منبع: رویداد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها