سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 15 March 2020
نسیم حیات بررسی کند؛
آخرین قسمت از فصل اول نسیم حیات، به بررسی دیپلماسی در حوزه آب می‌پردازد. اینکه اگر زیاده‌خواهی برخی کشورها نسبت به رودهای بین‌المللی از طریق ابزار دیپلماسی رفع نشود، ممکن است کار به جاهای باریکی بکشد!
آیت ماندگار- آخرین قسمت از فصل اول نسیم حیات، به بررسی دیپلماسی در حوزه آب می‌پردازد. اینکه اگر زیاده‌خواهی برخی کشورها نسبت به رودهای بین‌المللی از طریق ابزار دیپلماسی رفع نشود، ممکن است کار به جاهای باریکی بکشد!

یازهمین قسمت از نسیم حیات با موضوع «دیپلماسی آب»، به تهیه‌کنندگی امیرحسن خواجوی ساعت ۲۲، یکشنبه ۲۵ اسفندماه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت.

مروری اجمالی بر تاریخ منازعات بین‌المللی حاکی از آن است که اغلب جنگ ها و مخاصمات رخ داده ریشه در منابع طبیعی داشته است. گاهی مستقیم و گاهی هم غیرمستقیم! تا پیش از این عمده منازعات بر سر طلا، نفت، گاز و ... بود، ولی امروزه بحران کم‌آبی و زیاده‌خواهی برخی دولت ها دارد جهان را وارد فاز جدیدی از اختلافات می کند.

در یازدهمین قسمت از نسیم حیات به موضوع دیپلماسی در حوزه آب پرداخته خواهد شد. به اینکه اگر اختلافات با برخی کشورهای همسایه بر سر رودهای مشترک از طریق دیپلماسی و ابزارهای حقوق بین‌الملل حل نشود، ممکن است کار به جاهای باریکی بکشد!

در آخرین قسمت از فصل اول نسیم حیات، دکتر حجت میان آبادی استادیار مهندسی آب دانشگاه تربیت مدرس و مهندس محمدیوسف انصاری رنانی پژوهشگر مجتمع فناوری های پیشرفته آب و انرژی این برنامه را همراهی خواهند کرد.

نسیم حیات کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که به تهیه‌کنندگی امیرحسن خواجوی و اجرای اسماعیل باستانی از ساعت ۲۲ یکشنبه ۲۵ اسفندماه به مدت ۵۰ دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد. این برنامه در مجموعه پیام‌رسان حکمت و اندیشه تولید شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها