سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 03 April 2020
رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه ۱۴ فروردین، در پاسخ به پرسشی در خصوص کاهش تحریم‌های ایران برای مقابله با ویروس کرونا، مدعی شد، تهران چنین درخواستی را از واشینگتن نکرده است که اجازه داده شود، تجهیزات پزشکی به این کشور ارسال شود.
آیت ماندگار- ترامپ در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره شرایط لغو تحریم‌های ایران در حالی که آن کشور با بحران شیوع ویروس جدید کرونا،​ کووید۱۹ روبرو است گفت، مقام‌های ایران درخواستی نکرده‌اند و کافی است برای گفت‌وگو تماس بگیرند.

ترامپ همچنین گفت: من فکر می‌کنم ایرانی‌ها عاشق آمریکا هستند. فکر می‌کنم آنها عاشق این هستند که آزاد باشند. دوست دارند برخی از چیزهایی که ما داریم را آنها هم داشته باشند. من ایران را به یاد دارم. خیلی سال پیش، دوستان من همیشه آنجا بودند. در حوزه املاک فعالیت می‌کردند ... خیلی موفق بودند، اما یک روز همه چیز تمام شد. من فکر می‌کنم مردم ایران عاشق آمریکا هستند، آنها عاشق آنچه ما از آن طرفداری می‌کنیم هستند.

رئیس جمهوری ایالات متحده تاکید کرد: ما به دنبال تغییر حکومت [در ایران] نیستیم. این کشور بارها این تجربه را داشته است و این راه به جایی نمی‌برد.

پرزیدنت ترامپ در نشست خبری شب گذشته نیز در پاسخ به پرسش مشابه گفت: ما باید با آنها مذاکره کنیم. من فکر می‌کنم می‌توانیم خیلی سریع با ایران بر سر یک توافق کار کنیم. تنها کاری که آنها باید بکنند این است که تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: ما خواستار دشمنی نیستیم، اما آنها با ما دشمنی می‌کنند و از این بابت پشیمان خواهند شد، طوری که قبلا هرگز نشده‌اند. تنها کاری که باید بکنند این است که تماس بگیرند، یا از کسی بخواهند که تماس بگیرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود، کانال‌هایی هست که ما می‌توانیم به سادگی ارتباط برقرار کنیم.

منبع: انتخاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها