سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - 07 April 2020
فاطمه قاسم‌پور:
منتخب مجلس یازدهم گفت: تزریق مالی برای مقابله با ویروس کرونا به این معنی نیست که درآمد‌های حاصل را فقط به بخش درمانی کشور تزریق کنیم، اگرچه باید تمام تلاش بر این باشد که هیچ مضیقه امکانات و تجهیزاتی در بیمارستان‌ها و برای خدمات درمانی رخ ندهد. همچنین توجه شود که امروز افراد زیادی در بخش‌های مختلف کشور درگیر کمک و ارائه خدمات هستند و همه آن‌ها باید حمایت شوند.
آیت ماندگار- محمد آیتی: چندی پیش سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت که میزان مصرف بنزین در روز‌های ابتدایی فروردین به نسبت اسفند سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی روبرو شده است که دلیل اصلی آن، شیوع ویروس کرونا است.

به تبع ویروس کرونا که بیش از یک‌ ماه است سراسر کشور را فرا گرفته است، اکنون اوضاع در بحث آلودگی هوا، ترافیک، محیط‌زیست، تصادفات جاده‌ای و... به نسبت شرایط عادی کشور بهبود پیدا کرده است و حال سوال اینجاست آیا بهتر نیست صرفه‌جویی‌های ایجادشده برای کشور را برای مقابله با این ویروس منحوس استفاده کرد تا کشور در این راستا با مشکل مالی و نیروی انسانی مواجه نشود؟

در همین خصوص، فاطمه قاسم‌پور منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: طبیعی است که باید صرفه‌جویی در برخی بخش‌ها که به واسطه شیوع ویروس کرونا به ارمغان آمده است را برای مبارزه با خود این ویروس به‌کار ببندیم.

وی افزود: البته تزریق مالی برای مقابله با ویروس کرونا به این معنی نیست که درآمد‌های حاصل را فقط به بخش درمانی کشور تزریق کنیم، اگرچه باید تمام تلاش بر این باشد که هیچ مضیقه امکانات و تجهیزاتی در بیمارستان‌ها و برای خدمات درمانی رخ ندهد. همچنین توجه شود که امروز افراد زیادی در بخش‌های مختلف کشور درگیر کمک و ارائه خدمات هستند و همه آن‌ها باید حمایت شوند. در کنار این موضوع، باید معیشت بسیاری از مردم که به‌خاطر ورود این ویروس و تعطیلی مشاغل خرد اقتصادی یا خدماتی ضربه دیده‌اند هم مورد توجه قرار بگیرد. پس ضرورت دارد که دولت یارانه معیشتی خانواده‌ها و به خصوص دهک‌های پایین جامعه را بیش از پیش افزایش دهد تا خطر جدی به لحاظ اقتصادی این خانواده‌ها را تهدید نکند.

قاسم‌پور تصریح کرد: امروز اکثر مردم ایران در قرنطینه خانگی بسر می‌برند و از این‌رو تمام بخش‌های فرهنگی کشور باید تلاش کنند تا متناسب با همه مردم ایران و در تمام سنین، تولید محتوای فرهنگی و سرگرم‌کننده داشته باشند. اینکه گفته شود بودجه فرهنگی دستگاه‌ها را باید به بخش درمانی مبارزه با کرونا تزریق کرد، به‌طور کامل صحیح نیست، زیرا اگر فرهنگ در خانه ماندن به‌درستی تبیین شود خیلی از مسائل در این رابطه حل و فصل خواهد شد. به همین جهت برای مقابله با کرونا در کنار خدمات و اقدامات کادر خدوم پزشکی باید مراقب شرایط اقتصادی مردم هم بود.

منتخب تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت برداشت از صندوق توسعه ملی برای مبارزه با ویروس کرونا نیز گفت: هر تصمیمی باید در زمان مقتضی خود گرفته شود. در حال حاضر و با ظرفیت و امکاناتی که وجود دارد می‌توان از منابعی که به واسطه صرفه‌جویی‌ها صورت گرفته است، برداشت کرد، اما اگر شاهد حضور این ویروس در ماه‌های آتی باشیم و برای کشور چالش‌های جدی مالی ایجاد شود، در آن زمان حسب شرایط درباره این مساله تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

منبع: اقتصاد۲۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها