سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 26 April 2020
قاسم ساعدی:
قاسم ساعدی نماینده استان خوزستان از شیب تند ابتلا به ویروس کرونا گلایه کرده و می‌گوید: بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، ولی مردم و درمانگاه‌های شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه هنوز در تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده مشکل دارند.

آیت ماندگار- محمد آیتی: ۱۰ روزی است که آمار مبتلایان به ویروس کرونا به‌طور قابل ملاحظه‌ای پایین آمده و تعداد فوتی‌ها هم دو رقمی شده است. هرچند آمار روزانه حکایت از روند کاهشی دارد، اما وزرات بهداشت و درمان اصرار دارد بگوید که وضعیت مدیریت‌شده است و هنوز به مرحله کنترل نرسیده‌ایم. با این حال قاسم ساعدی، نماینده دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس دهم به هیچ عنوان از وضعیت مدیریت‌شده ویروس کرونا در استان خوزستان رضایت ندارد و آمار را در این استان و مخصوصاً دو شهرستان دشت‌آزادگان و هویزه رو به بالا می‌داند.

ساعدی می‌گوید: مدتی است که آمار مبتلایان و حتی فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا در استان خوزستان رو به افزایش است و شایسته است که دولت به این منطقه از کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

او می‌گوید: مراکز درمانی استان خوزستان به‌طور خاص با کمبود وسایل و تجهیزات و حتی نیروی انسانی متخصص و مرتبط با این بیماری مواجهند و همین عدم‌مدیریت صحیح باعث شده روزانه حدود ۳۰ مبتلا به ویروس کرونا در دو شهرستان دشت‌آزادگان [سوسنگرد] و هویزه بر تعداد مبتلایان افزوده شود.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: همه شهرستان‌های استان خوزستان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و با عرض تاسف باید بگویم که این روند با شیب تند در حال افزایش است.

ساعدی تصریح کرد: بنده دو ماه پیش گله کردم که چرا تب‌سنج به اندازه کافی در استان وجود ندارد، ولی اکنون دیگر کمبود تب‌سنج دغدغه ما نیست، زیرا مشکل از این حرف‌ها گذشته است. در حال حاضر باید شهرستان‌های استان خوزستان را به آزمایشگاه‌های تشخیص طبی مجهز کرد تا هر شهرستان بتواند بیماران منطقه خود را شناسایی و درمان کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی می‌گوید: اگر آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در هر شهرستان استان خوزستان راه‌اندازی شود بسیاری از رفت و آمد‌ها به حداقل می‌رسد، زیرا هفته‌هاست این مسئولیت به دوش بیمارستان رازی اهواز است و کادر درمانی آن‌جا نمی‌توانند جوابگوی این همه تقاضا باشند.

ساعدی اظهار داشت: باعث تاسف است که بیش از دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، ولی مردم و درمانگاه‌های شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه هنوز در تهیه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده مشکل دارند.

نماینده مجلس دهم می‌گوید: انتظار من این است که آقای رییس‌جمهور از وزارت بهداشت و درمان بخواهد که آن‌ها به راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در همه شهرستان‌ها روی بیاورند. از طرفی، غربال‌گری باید علمی باشد نه اینکه از خانواده‌ها چند سوال ساده شود. اگر این دو کار با سرعت انجام شود حتماً استان خوزستان شرایط بهتری را در روز‌های آینده تجربه خواهد کرد.

منبع: رویداد۲۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها