سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 03 May 2020
در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که با محوریت بررسی الزامات جهش تولید در سال ۹۹ برگزار شد؛ تاکید کرد: توسعه صادرات اولویت کشور در سال۹۹ است و باید به عنوان پیشران اقتصاد مورد حمایت جدی بخش های مختلف تصمیم گیر در این حوزه قرار بگیرد.


آیت ماندگار- رضا رحمانی افزود: برای توسعه صادرات باید تشکل ها و به ویژه اتاق های بازرگانی کشور بیش از گذشته پای کار بیایند و در این راستا توجه به نظرات و آرای بخش خصوصی در روند تصمیم گیری ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی باید در روند تصمیم‌گیری‌ها در حوزه جهش تولید و سایر بخش‌های اقتصادی کشور، جمع‌بندی‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کند و ما نیز حتماً با اولویت تامین منافع عمومی مردم، نظرات قابل اجرای آنها را عملیاتی خواهیم کرد.

رحمانی تصریح کرد: توفیقات به دست آمده در طول سال ۹۸ در بخش های مختلف تولیدی و صادراتی کشور مرهون زحمات و تلاش های بخش تولید، اصناف و تشکل‌های بخش خصوصی مثل اتاق بازرگانی در سطح کشور بود و خوشبختانه همکاری بسیار خوبی در این حوزه میان بخش خصوصی با دولت ایجاد شده و باید در سال جهش تولید تداوم یابد و بیش از گذشته تقویت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: شرایط جدید الزامات خاص خود را دارد؛ در همین راستا امسال مدیریت واردات در کنار توسعه صادرات با اولویت کاهش واردات کالاهای مصرفی و تامین بازار داخلی از محل تولیدات داخلی در دستور کار ویژه وزارت صمت است.

رحمانی گفت: برای توسعه صادرات باید به ظرفیت بزرگ بازار های مصرف کشورهای همسایه توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در این راستا باید به صادر‌کنندگان بیش از پیش اعتماد و آنها را مورد حمایت قرار بدهیم.

وزیر صمت تاکید کرد: برای دستیابی به اهداف جهش تولید در سال ۹۹ به توانایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تولیدکنندگان کشور باور دارم و ضرورت دارد هماهنگی های لازم برای حذف موانع در تامین مالی و کاهش بوروکراسی های زائد و تقویت توان بخش خصوصی در سطح گسترده تری انجام شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا در سطح کشور در بخش تولید و تامین گفت: خانواده بزرگ صنعت، معدن و تجارت اعم از بخش دولتی و خصوصی گام‌های موثری در این خصوص طی دو ماه گذشته برداشته اند و فراموش نشود که روند مقابله ما با این بیماری منحوس، به خصوص در بخش تولید در شرایطی کاملا متفاوت با سایر کشورها عملیاتی شده و خوشبختانه هم در تامین اقلام بهداشتی و هم در تامین مایحتاج ضروری مردم و کالاهای اساسی بسیار موفق عمل کردیم.

وی همچنین در این جلسه بر ضرورت تسریع در روند اجرایی نمودن تمهیدات اتخاذ شده در خصوص جبران خسارات کسب و کارها بعد از شیوع کرونا تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود گام های بسیار ارزشمندی برای حمایت از بخش های مختلف جامعه اعم از کادر درمانی و بهداشتی در تامین کالاهای بهداشتی مورد نیاز و افراد نیازمند در تامین بخشی از معاش آنها برداشته است که جا دارد از کمک 150 میلیارد تومانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در این ایام به صورت ویژه تقدیر و تشکر کنم.

قدردانی اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی از عملکرد وزارت صمت در سال رونق تولید و افزایش تعامل با تشکل های بخش خصوصی

در این جلسه همچنین اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از عملکرد وزارت صنعت معدن و تجارت در سال رونق تولید و افزایش تعاملات این وزارتخانه با تشکل های بخش خصوصی قدردانی کردند.

همچنین در این جلسه بر ضرورت تسهیل در مقررات بازگشت ارز حاصل از صادرات، تاکید و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه نمودند.

شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز در این جلسه تصریح کرد: در یک سال گذشته همکاری و همراهی خوبی بین اتاق بازرگانی و وزارت صمت به وجود آمده و باید از این ظرفیت برای ایجاد یک فهم مشترک و اعتماد متقابل برای توسعه امور بهره برد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها