سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 16 May 2020
منتخب شیراز در مجلس یازدهم:
قادری گفت: یکی از مسائل مهم برای بهبود شرایط اقتصادی، بها دادن به شرکت‌هایی است که با قدرت در حال فعالیت هستند. بنگاه اقتصادی که با تمام مشکلات، راه خودش را پیدا کرده است و با ظرفیتی بالا در حال کار است را باید قدر دانست.


آیت ماندگار- اکرم جدیدی‌ممتاز: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی مجلس دهم و ورود نمایندگان جدید به خانه ملت، این امید که تحول و تغییرات عمده‌ای در عرصه‌های مختلف و به خصوص حوزه اقتصادی صورت بگیرد همه مردم را کنجکاو کرده است تا بدانند اولویت‌های نمایندگان مجلس یازدهم برای برون‌رفت از بن بست‌ فعلی اقتصاد ایران چیست؟

جعفر قادری، نماینده منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم در این باره گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «جهش تولید» ما باید در جهت مسائل تولیدی، ظرفیت‌های بالقوه را به فعل تبدیل کنیم و برای بهبود فضای کسب و کار تمهیداتی را به‌کار بگیریم و موانع عمده‌ای که پیش پای تولیدکنندگان وجود دارد را برطرف کنیم تا شاخص فضای کسب و کار ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: باید دولت را در جهت‌گیری تجارت به‌سمت و سویی بکشانیم تا ملزم شود تجارت را با همسایگان در اولویت قرار دهد. یکی از توانمندی‌ها، تولیدات داخلی است. اگر می‌بینیم در برخی از حوزه‌ها بی‌دلیل واردات انجام می‌شود نباید اجازه دهیم چنین روندی ادامه پیدا کند، بلکه باید به‌سمت صادرات تولیدات داخلی حرکت کنیم تا در بحران اقتصادی موفق به ارزآوری برای کشور شویم. همچنین تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند فاصله شکاف علمی ما را با دنیا کاهش دهد، پس باید این توانایی‌ها مورد حمایت‌های ویژه قرار بگیرد تا شاهد اقتصادی پویا باشیم.

منتخب مردم شیراز تصریح کرد: یکی از مسائل مهم برای بهبود شرایط اقتصادی، بها دادن به شرکت‌هایی است که با قدرت در حال فعالیت هستند. بنگاه اقتصادی که با تمام مشکلات، راه خودش را پیدا کرده است و با ظرفیتی بالا در حال کار است را باید قدر دانست و اگر هم دغدغه‌ای دارد باید تلاش کرد که آن مشکل حل شود.

قادری با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق بیان کرد: در مبارزه با قاچاق، راهکار‌های زیادی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان بسیاری از مجموعه‌های واردکننده را مکلف کرد که هماهنگی‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا از قاچاق کالا به داخل کشور جلوگیری شود. قاچاق، آفت بزرگی برای اقتصاد است و به موازات اینکه باید به رونق تولید و جهش تولید توجه کرد نباید از قاچاق کالا غافل ماند.



وی اظهار داشت: هدایت تسهیلات بانکی به‌سمت بخش‌های تولیدی و منطقی‌کردن نرخ سود بانکی یکی دیگر از ساز و کار‌های احیای اقتصاد کشور است. تولیدکننده را باید به چشم احیاکننده اقتصاد مملکت دید. از این‌رو کاهش سود تسهیلات باید به‌طور جدی در دستور کار نمایندگان و بانک مرکزی قرار بگیرد.

این چهره اصولگرای مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در بودجه و کاهش هزینه‌های دولتی باید به شکل جدی پیگیری شود. وقتی هزینه‌کرد‌ها منطقی شود می‌توان دریافت که دولتمردان برای تقویت اقتصاد کشور، عزمی جدی دارند.


منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها