سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 20 May 2020
همزمان با بارش باران خیابان های پایتخت شاهد ترافیک نیمه سنگین تا سنگین است.


آیت ماندگار- بارش باران که از ساعات بامداد امروز آغاز شده موجب آبگرفتگی و همچنین ترافیک در خیابان های مرکزی پایتخت شده است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ترافیک سنگین در ۱۳ معبر بزرگراهی پایتخت خبر داد و گفت: تردد خودروها در مسیر غرب به شرق بزرگراه های شهید همت، غرب به شرق بزرگراه هاشمی رفسنجانی و همچنین غرب به شرق شیخ فضل الله بصورت سنگین در جریان است.

«سرهنگ محمد رازقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترافیک در مسیر جنوب به شمال شهید نواب، شرق به غرب بزرگراه امام علی (ع) و شهید بابایی نیز سنگین است.

به گفته وی، تردد خودرواه در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، جنوب به شمال شهید چمران و همچنین شرق به غرب بزرگراه شهید صدر و همچنین غرب به شرق آزاد راه کرج- تهران و همچنین غرب به شرق جاده مخصوص کرج دارای بار ترافیک سنگین است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بدلیل بارش باران بیشتر خیابان های تهران به ویژه در مناطق مرکزی  و شمالی پایتخت دارای حجم ترافیک سنگین است.

به گفته وی، نیروهای شهرداری و پلیس راهور برای رفع مشکل آبگرفتگی و مشکل ترافیکی ایجاد شده در محل حضور دارند.  

2 هزار  500 از نیروی آتش نشانی پایتخت در آماده باش کامل

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: 2 هزار و ٥٠٠ نیروی آتش نشانی و تمام نیروهای معاونت خدمات شهری شهرداری تهران پس از اعلام‌سازمان هواشناسی از ساعت ۱۶ روز ۳۰ اردیبهشت در حالت آماده‌باش قرار داشتند تا بارندگی تهران، تردد و زندگی شهروندان را مختل نکند.

«مجتبی یزدانی» اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، شامگاه سه‌شنبه پایتخت دچار باران بهاری شدیدی شد تا جایی که در عرض ۱۸ دقیقه ۲۵ میلی متر باران بارید. خوشبختانه به دلیل لایروبی مداوم نهرها و کانالها و اصلاحات مشکلات عمرانی تهران دچار آبگرفتگی نشد.

به گفته وی شدت بارندگی در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ ۱۴، ۱۵ و ۲۲ زیاد بود اما نیروهای معاونت خدمات شهری و ۲۵۰۰ آتش‌نشان برای رویارویی با خطرات احتمالی در حالت آماده‌باش بودند که جز چند منطقه همچون میدان ۷ تیر و اتوبان بسیج که حجم آب در آنها زیاد بود، بقیه مناطق شهر با مشکل جدی برخورد نکردند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: لایروبی مداوم کانالها و مسیلها نیز سبب شد شهر با مشکل حاد مواجه نشود چراکه آنها تا ارتفاع سه و نیم متر میتوانند حجم آب را منتقل کنند.

یزدانی از خرید موتورپمپ‌های ویژه برای بارندگی‌های شدید توسط معاونت خدمات شهری خبر داد که هرکدام میتوانند ۶ هزار لیتر آب را در دقیقه پمپاژ کنند و گفت: ۱۲۲ دستگاه از این موتورپمپ‌ها چند روز پیش و به محض اطلاع از شرایط جوی بین نواحی شهرداری تهران توزیع شد تا بارندگی‌ها تهران را غافلگیر نکند.

وی همچنین از همکاری پلیس راهبر و مسئولان وزارت دفاع تشکر کرد و گفت: با همکاری مسئولان وزارت دفاع به زودی مشکل رود قوری چای و پل فتح حل خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تهران، آسمان این استان تا بعدازظهر چهارشنبه(۳۱ اردیبهشت) با بروز ناپایداری های جوی در بعضی ساعات بخصوص در ارتفاعات شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش نسبی دما خواهد بود.

منبع: ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها