سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 26 May 2020
حسینعلی حاجی‌دلیگانی:
به‌نظر می‌رسد دولت‌ها پس از گذشت ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا در جهان و اینکه حالا حالاها نمی‌توان منتظر کشف و تولید انبوه این واکسن بود در یک موضوع با هم اتفاق‌نظر دارند «زندگی با کرونا با رعایت اصول بهداشتی».

آیت ماندگار- محمد آیتی: به‌نظر می‌رسد دولت‌ها پس از گذشت ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا در جهان و اینکه حالا حالاها نمی‌توان منتظر کشف و تولید انبوه این واکسن بود در یک موضوع با هم اتفاق‌نظر دارند «زندگی با کرونا با رعایت اصول بهداشتی».

یکی از فعالیت‌هایی که چند ماهی است تعطیل شده و حال صحبت از سرگیری آن مطرح است، مسابقات ورزشی در کشور است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس دهم در این خصوص گفت: من معتقدم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مسابقات ورزشی از سر گرفته شود، البته در مناطقی که وضعیت آن سفید اعلام شده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که مدتی است آمار مبتلایان بالا رفته و آیا این موضوع می‌تواند تهدیدی برای از سرگیری مسابقات ورزشی باشد؟ گفت: مدتی است که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده و آمار آن به بالای دو هزار نفر هم رسیده است، اما این آمار با آمار هفته‌های اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور که اکثر افرادی که آزمایش کرونا آن‌ها مثبت اعلام می‌شد و مجبور بودند در بیمارستان بستری شوند، بسیار متفاوت است. اکنون کمتر از 20 درصد از مبتلایان به کووید19 نیاز به بستری در بیمارستان دارند در حالی که در اسفند و فروردین این آمار 90 درصد بود، پس این مقایسه درست نیست.

منتخب مجلس یازدهم تصریح کرد: برگزاری مجدد مسابقات ورزشی باعث شور و نشاط در جامعه و مخصوصاً در بین جوانان خواهد شد، اما من با از سرگیری این مسابقات در استان‌هایی که وضعیت آن‌ها سفید است موافقم، زیرا نباید مسیری را دنبال کرد که پس از مدتی با دست خود برای ورزشکاران مشکل درست کنیم.

حاجی‌دلیگانی اظهار داشت: مسابقات ورزشی به‌صورت تورنمنت است ولی به نوعی نماینده استان‌های مختلف در این مسابقات حضور دارند و میزبانی حق طبیعی همه این تیم‌ها است، اما اگر استانی وضعیت قرمز داشته باشد نباید مسابقه‌ای در آن استان برگزار شود از این‌رو ضرورت دارد که قالب مسابقات متفاوت از آن چیزی که پیش از کرونا بوده از سر گرفته شود. بدون تردید این تغییرات نظم گذشته را مختل می‌کند ولی باید بدانیم در شرایطی که اوضاع عادی نیست نمی‌توان تصمیمات عادی و همیشگی را گرفت.

منبع: روزنو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها