سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 13 June 2020
دولت سوئیس تصمیم آمریکا درباره تحریم کارکنان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) را محکوم کرد و از واشنگتن خواست این محدودیت‌ها را لغو کند.


آیت ماندگار- در بیانیه‌ منتشر شده در تارنمای شوری فدرال سوئیس آمده است: سوئیس نگران محدودیت های بیشتر روادید و تحریم های جدید اقتصادی است که آمریکا علیه کارمندان، خانواده‌ها و افراد حقیقی و حقوقی وضع کرده که از تحقیقات در حمایت از شهروندان آمریکایی حمایت می‌کنند.
سوئیس از دولت آمریکا خواسته این تحریم ها را لغو کند.

براساس این بیانیه، سوئیس همچنین از دادخواست رئیس مجمع کشورهای عضو از دیوان در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۲ خرداد) حمایت می کند و قویا به اصول و ارزش های اساسنامه رم پایبند است.

دیوان بین المللی کیفری، نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز مستقر در لاهه است که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد و اکنون ۱۲۳ کشور عضو آن هستند که سوئیس یکی از این کشورهاست.

سوئیس از آمریکا خواسته است تحقیقات کاملی را درخصوص افرادی که مرتکب چنین جنایت‌هایی می شوند انجام داده و افراد خاطی را تحت پیگرد قرار دهد.

دولت ترامپ پنجشنبه هفته گذشته(22 خرداد) اعلام کرد، تحریم‌های اقتصادی و محدودیت ورود به خاک آمریکا را برای همه اعضای دیوان بین‌المللی کیفری که علیه نیروهای آمریکایی به اتهام جنایت جنگی در افغانستان پیگیری می‌کنند، اعمال خواهد کرد.
مایک پمپئو در نشست خبری که به همراه وزیران دفاع، دادگستری و مشاور امنیت ملی ترامپ برگزار شد، دلیل دیگر این تصمیم را اقدام دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
آمریکا از سال ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد به عضویت خود در این دادگاه پایان می‌دهد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل درباره دستور اجرایی واشنگتن که اجازه تحریم اقتصادی علیه افراد خاصی از دیوان بین المللی کیفری را داده، فقط به ابزار نگرانی، بسنده کرده است.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز روز جمعه در بیانیه‌ای تصمیم آمریکا برای تحریم کارکنان دیوان بین‌المللی کیفری را حمله به کشورهای عضو اساسانامه رم دانست که این دیوان براساس آن به‌وجود آمده است.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری آنلاین تأکید کرد، این مسأله مایه نگرانی جدی است؛ زیرا ما به عنوان اتحادیه اروپا حامیان ثابت قدم دیوان کیفری بین‌المللی هستیم.

منبع: ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها