سرمقاله
هدف اصلی آمریکا مقابل ایران

هدف اصلی آمریکا مقابل ایران

نوذر شفیعی / کارشناس مسائل بین‌المللی
یادداشت
سلطان‌کشی یا سلطان‌سازی؟!

سلطان‌کشی یا سلطان‌سازی؟!

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
شورا پادزهر استبداد

شورا پادزهر استبداد

علی شاملو / روزنامه‌نگار
چرایی نخبه‌زدایی

چرایی نخبه‌زدایی

محمد آقازاده / روزنامه‌نگار
خط غیرمردمی‌ها!

خط غیرمردمی‌ها!

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
گزارش
ایران اینترنشنال؛ آگاهی یا تحریف؟

ایران اینترنشنال؛ آگاهی یا تحریف؟

مسعود پیوسته / روزنامه‌نگار
این زبان مظلوم فارسی

این زبان مظلوم فارسی

امیرحسین دولتشاهی
ملودی‌ساز یگانه اما مهجور

ملودی‌ساز یگانه اما مهجور

فرید دهدزی / پژوهش‌گر
کد خبر: ۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - 18 June 2020
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا حدود ۶۹ درصد از فعالیت رانندگان تاکسی کاسته شد و بعد از اجازه فعالیت مجدد هم فعالیت آن‌ها به ۶۰ درصد رسیده است.


آیت ماندگار- اکرم جدیدی‌ممتاز: پس از آنکه وزارت بهداشت خبر از ورود رسمی ویروس کرونا به کشور را داد خیلی زمانی نگذشت تا اثرات منفی این مهمان نامبارک بر بخش‌های مختلف اقتصادی کشور دیده شود. در این میان، حمل و نقل عمومی نیز از این آسیب بی‌بهره نبود و بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه عمومی را وادار به خانه‌نشینی کرد؛ به‌طوری که عواقب این تعطیلات ناخواسته بر پیکره اقتصادی خانواده‌ها تا مدت‌ها حس خواهد شد.

سوال اینجاست، به‌راستی اگر امواج دیگری از این ویروس در راه باشد تکلیف مشاغلی که امکان فعالیت در فضا‌های مجازی را ندارند چه می‌شود؟

از جمله مشاغلی که به دلیل نوع کار، امکان فعالیت در فضای مجازی را ندارند تاکسی‌داران شهری هستند که خدماتشان کمافی‌السابق به صورت سنتی عرضه می‌شود و این رویه سنتی کار، آسیب زیادی به آنها در بحبوحه ویروس کرونا وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: حال ناخوش صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره آسیب‌های اقتصادی بحران کرونا به رانندگان شهری و بین شهری گفت: یکی از اقشار آسیب‌پذیر و فاقد درآمد ثابت در بحران پاندومی کرونا، رانندگان تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس بودند. از این‌رو با شیوع کرونا کسب و کار رانندگان تاکسی که در خط مقدم آلودگی قرار داشتند به مخاطره جدی افتاد. برای دولت، جایگاه حمل و نقل عمومی به‌عنوان یک بخش اولویت‌دار ثابت شده است به همین دلیل در اولین اقدامات شروع بحران، دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا با دستورالعمل‌های صادر شده بسته حمایتی رانندگان تاکسی را مصوب کردند.

وی گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا حدود ۶۹ درصد از فعالیت رانندگان تاکسی کاسته شد و بعد از اجازه فعالیت مجدد هم فعالیت آن‌ها به ۶۰ درصد رسیده است. به‌رغم حمایت‌های دیگری که به‌عنوان مثال در تنفس پرداخت وام رانندگان، عدم‌پرداخت حق بیمه سه ماهه و... صورت گرفت هنوز زحمت‌کشان این صنف با مشکلات معیشتی مواجه هستند. اگرچه اتحادیه تاکسیرانی در این راستا اعلام کرد که مسافران باید کرایه یک نفری را که در فاصله‌گذاری اجتماعی از سرنشینان تاکسی‌ها کاسته شده است را پرداخت کنند، اما تعطیلی ۵۰ درصدی کسب و کار ماه‌های اخیر، تاکسیرانان را با مشکلات اقتصادی جدی مواجه کرده است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: متاسفانه براساس آخرین آمار پایش شده تاکنون ۴۵۰ راننده تاکسی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد متاسفانه ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند، بنابراین آسیب این حرفه به شاغلان نه تنها مالی که جانی نیز بوده است.

ضامنی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آنچه در حوزه ما به‌عنوان وظیفه تلقی می‌شد، انجام شده است و ما منتظر هستیم برابر تصمیم‌های وزارت کار اگر لازم باشد کار‌های دیگری را نیز در جهت حمایت از فعالان این بخش انجام دهیم.

منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

ولیکوویچ میودراگ
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها