سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - 19 June 2020
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: وضعیت مالیات اصناف و به‌خصوص طلا و جواهر در این شرایط طوری است که انتظار می‌رود دولت درباره تعدیل آن همکاری داشته باشد. بعضی از اصناف از پس از کرونا تابحال هنوز در تعطیلی هستند و انتظار دارند که دولت آن‌ها را در بحث مالیات بر درآمد و ارزش افزوده همراهی کنند.


آیت ماندگار- اکرم جدیدی‌ممتاز: شیوع بیماری کرونا در جهان علاوه بر گرفتن جان بسیاری از انسان‌ها آثار و تبعات گوناگونی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی داشته و همچنان هم ادامه خواهد داشت.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان بین‌المللی کار، حداقل ۲۵ میلیون نفر ممکن است شغل خود را با درآمدی بالغ بر ۳.۴ تریلیون دلار در سطح دنیا از دست بدهند، اما در ایران این مشکل با وجود تحریم‌ها چند برابر خود را نشان می‌دهد و لازم است دولت به قید فوریت به‌دنبال تبیین سیاست‌های حمایتی و اجتماعی‌ای باشد تا میزان بیکاری یا جبران تبعات ناشی از آن کاهش پیدا کند.

از جمله کسب و کارهایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند، صنف طلافروشان بود، به خصوص که این بازار مهمترین ایام خود که همان عید نوروز بود را از دست داد.

ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد آسیب‌های ویروس کرونا به این صنف گفت: کرونا برای کشور ما مانند تمامی کشور‌های دیگر وضعیتی را به‌وجود آورده است که از آن گریزی نیست. در کشور ما کووید۱۹ از اسفند ماه سال ۹۸ آثار خود را بر روی داد و ستد و بازار به‌خصوص صنعت طلا و جواهر نشان داد و کل اصناف را به تعطیلی کشاند. از این‌رو داد و ستد‌ها قفل و کسب و کار به‌صورت رسمی تا آخر اردیبهشت در قرنطینه به‌سر بردند.

وی افزود: تولیدی‌های صنعت ما تعطیل شد و هنوز با وجود اینکه به پایان خرداد ۹۹ رسیدیم همچنان خبری از رونق کار نیست. آثار ویروس کرونا در بایکوت و تعطیلی اقتصاد و داد و ستد هنوز هم وجود دارد.

محمدولی با اشاره به اینکه صنف طلا و جواهر انتظار زیادی از دولت ندارد بیان کرد: ما فقط انتظار داریم دولت با همراهی و همدلی در بخش مسئولیت‌های دولتی خود عمل کند. وضعیت مالیات اصناف و به‌خصوص طلا و جواهر در این شرایط طوری است که انتظار می‌رود دولت درباره تعدیل آن همکاری داشته باشد. بعضی از اصناف هنوز در تعطیلی هستند و انتظار دارند که دولت آن‌ها را در بحث مالیات بر درآمد و ارزش افزوده همراهی کنند.

وی تصریح کرد: بهتر است در بحث پولی - بانکی، بانک مرکزی یک مسیر ساده‌تری را برای اصناف ایجاد کند تا مشکلات پولی همکاران صنفی ما به‌راحتی حل شود و حداقل چک‌هایی که در فروردین و اردیبهشت‌ماه بوده است بلافاصله برگشت نخورد. از سوی دیگر برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز در صنف طلا و جواهر که مبلغ آن نسبت به سایر اصناف دیگر بالاتر است خیلی عجله نکنند. در این دوره حساس بهتر است دولت با تغییرات کوچکی در مورد قوانین صادرات و واردات مواد اولیه کمک‌حال صنف ما و صنوف دیگر باشد و از مانع‌تراشی اجتناب کند تا مشاغل بتوانند جان دوباره‌ای بگیرند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ارزیابی آینده صنف طلا و جواهر در بازار گفت: اگر کرونا به حداقل برسد نه اینکه ریشه‌کن شود، می‌توانیم تولید و صادرات را رونق دهیم و برای کشور اشتغال‌زایی را به‌وجود آوریم. البته این توانمندی در اصناف دیگر هم وجود دارد، اما من ظرفیت صنف خود را برای تحقق این مهم بسیار بالا می‌بینم. با این اوصاف نه تنها از بحران خود را بیرون می‌کشیم، بلکه می‌توانیم حرکتی رو به جلو هم داشته باشیم.

منبع: اقتصاد24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها