سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 15 November 2016
محمدهادی جامعی در گفت‌وگو با آیت ماندگار:
محمدهادی جامعی
محمدهادی جامعی با بیش از سه دهه فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی یکی از مدیران موفق بخش خصوصی است. وی معتقد است در جهان امروز و به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی، مدیران برای موفقیت در عرصه‌های گوناگون چاره‌ای جز به‌روز بودن ندارند. در همین راستا به گفت‌وگو با وی پرداختیم و نظرات ایشان را در رابطه با نخستین اجلاس مدیریت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تأثیر این نوع همایش‌ها جویا شدیم.

نقش همایش‌های برگزارشده برای مدیران را چقدر در تقویت روحیه آن‌ها و افزایش بهره‌وری در کشور مؤثر می‌دانید؟
به‌هرحال تمام همایش‌هایی که تاکنون برای مدیران برگزارشده دارای کلاس و نکات آموزشی بوده است. اینکه مدیران بتوانند در یک گردهمایی بزرگ در کنار هم قرار بگیرند و تجربیات گذشته خود را در اختیار هم قرار دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم‌ترین دستاوردهای این جلسات که به آن می‌شود اشاره کرد، به‌روز شدن مدیران است. یک مدیر موفق باید مرتب با جهان پیرامون خود ارتباط داشته باشد تا فاصله‌اش از اتفاقات روز دنیا زیاد نشود. شاید در حالت عادی فرصتی دست ندهد که مدیران دولتی و مخصوصاً بخش خصوصی بتوانند همدیگر را زیر یک سقف ملاقات کنند. معمولاً در این همایش‌ها از برخی مدیران تقدیر می‌شود که این خود می‌تواند ضمن قدردانی از آن مدیر، انگیزه لازم را برای هرچه بهتر بودن مدیران دیگر فراهم کند.

انتقال تجارب مدیران چه تأثیری در مسیر فعالان اقتصادی می‌گذارد؟
مدیران وقتی مسیرهایی را که طی کرده‌اند و نتایجی که از آن گرفته‌اند را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند، باعث می‌شود خطاهای احتمالی دیگر مدیران به حداقل برسد و ازاین‌رو با یک واقع‌بینی بیشتر به موضوعات پیشرو توجه کنند. بی‌شک انتقال تجربه بزرگ‌ترین مربی برای همگان است.

از نظر شما دولت چه تسهیلاتی را می‌تواند برای کارآفرینان قائل شود که رونق اقتصادی محقق گردد؟
درراه رونق اقتصادی، دولت دارای ابتکار عمل بالایی است. متأسفانه شرایط بد اقتصادی که بخش عمده‌ای از آن حاصل تحریم‌های بین‌المللی است تا حدی باعث شده که دولت آن‌طور که بایدوشاید نتواند از کارآفرینان حمایت ویژه‌ای کند. به‌هرتقدیر بسیاری از کارآفرینان و مدیران بخش دولتی با مشکل نقدینگی و نبود امکانات زیادی روبرو هستند که امیدوارم در ماه‌های آتی این موانع با کمک و حمایت هرچه بیشتر دولت به حداقل برسد. مطمئناً حمایت مدیران دولتی از کارآفرینان درنهایت منجر به شکوفایی اقتصادی ایران خواهد شد.

از نظر شما صاحبان برند در حوزه مسئولیت اجتماعی چه فعالیت‌هایی را باید انجام دهند؟
داشتن پایگاه اجتماعی برای هر شرکت و برندی دارای یک اصل است. مهم‌ترین عاملی که منجر به پایگاه اجتماعی می‌شود رضایت و اعتماد مصرف‌کنندگان است. پس هرچه قدر در این مأموریت بهتر عمل شود بازدهی هم بالا خواهد رفت.

حرف آخر؟
امیدوارم این جلسات و همایش‌ها فضایی را ایجاد کند که مدیران بتوانند در کمال شایستگی، مهم‌ترین وظیفه خود که همان خدمت‌رسانی است را با جدیت دنبال کنند.

شماره 20 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها