سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 22 June 2020
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، به خاطر مذاکرات تجاری کنونی میان واشنگتن و پکن، اعمال تحریم بر چین به خاطر بازداشت مسلمانان اویغور در استان سین‌کیانگ را به تعویق انداخته است.

آیت ماندگار- به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با "آکسیوس" درباره اینکه چرا دولتش پیش از تصمیم وی برای امضای مصوبه کنگره که خواهان تحریم چین به دلیل «نقض حقوق بشر و سرکوب مسلمانان اویغور در استان سین‌کیانگ» بود، از اعمال تحریم بر چین به خاطر این موضوع امتناع کرده، گفت: خب، چون ما وسط یک توافق تجاری بزرگ بودیم.

وی افزود: نمی‌شود هنگامی که شما وسط یک مذاکره هستید، ناگهان تحریم‌هایی را بر طرف مقابل اعمال کنید. اما من تعرفه‌هایی را بر واردات کالاهای چینی اعمال کرده‌ام که بسیار بدتر از هرگونه تحریمی است که شما فکرش را بکنید.

ترامپ همچنین تاکید کرد که‌ هیچ قانونگذاری وی را برای اعمال تحریم علیه چین طبق قانون ماگنیتسکی تحت فشار نگذاشته بود؛ قانونی که به دولت واشنگتن اجازه می‌دهد تا تحریم‌هایی را بر افرادی که ناقضان حقوق بشر هستند، اعمال کند.

وی گفت:‌ اگر کسی از من می‌خواست، به قانون ماگنیتسکی نگاهی می‌انداختم. اما هیچکس از من چنین درخواستی نکرد. هیچکس با من درباره این قانون صحبت نکرد. اگر کسی از من می‌خواست قطعا این قانون را مطالعه می‌کردم.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در کتابش مدعی شده است که ترامپ شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را ترغیب کرد تا کمپ‌های بازداشت مسلمانان اویغور را بسازد.

منبع: ایسنا
اخبار مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها