سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 17 November 2016
محمدهادی جامعی در گفت‌وگو با آیت ماندگار:
محمدهادی جامعی
هفتم مهرماه، سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی میزبان نخستین اجلاس بین‌المللی مدیریت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بود. این اجلاس با رویکرد تجلیل از مدیران موفق ملی و اعطای نشان ملی اصالت برند برگزار شد. پس از سخنرانی چهره‌های برجسته کارآفرین و برخی مقامات کشور از تعدادی از مدیران موفق تقدیر به عمل آمد. یکی از این افراد، مهندس محمدهادی جامعی بود که پس از سه دهه فعالیت موفق در عرصه اقتصاد و کارآفرینی، به این عنوان نائل شد. ازاین‌رو در حاشیه این مراسم با وی به گفت‌وگو نشستیم.

ضمن تبریک به جنابعالی، لطفاً بفرمایید چه شد که به‌عنوان مدیر موفق ملی انتخاب شدید؟
با تشکر از لطف شما. از چند ماه قبل از برگزاری این همایش، اعضای دبیرخانه اجلاس به سراغ من آمدند و پس ارزیابی شرکت و بررسی در کمیته فنی، بنده را به‌عنوان یکی از مدیران موفق ملی برگزیدند.

صحبت‌های کارآفرینان در اجلاس حکایت از آن داشت که دل پُری از مدیران دولتی گذشته و کنونی دارند. نظر شما در این رابطه چیست؟
بله همین‌طور است. واقعاً باید به این کارآفرینان باتجربه حق داد که این‌طور گله کنند. این افراد با سختی هرچه‌تمام‌تر در حال چرخاندن چرخ‌های معیوب اقتصاد کشور هستند. فضای کار بسیار نسبت به دهه گذشته سخت شده است و همان‌طور که می‌دانید روابط سیاسی که در جهان وجود دارد بر اقتصاد کشور ما سایه افکنده و این موضوع بیش از همه کمر مدیران اقتصادی که در بخش خصوصی فعال هستند را خم کرده است. به‌هرحال یکی از دلایل اصلی این فضای تنگ و تاریک، برخی تصمیمات غیرعقلانی مدیران سیاسی کشور درگذشته بوده است. تحریم‌ها کار را تا جایی سخت کرده که مدیران اقتصادی به‌جای بزرگ کردن حوزه کاری خود به کوچک‌تر شدن مجموعه خود فکر می‌کنند. امروز هم پس از گذشت بیش از سه سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، انتظارات مدیران اقتصادی در بخش خصوصی برآورده نشده است. همچنان مدیران سیاسی کشور خبر از آینده‌ای روشن را می‌دهند که امیدوارم هرچه زودتر به وقوع بپیوندد.

شما به این آینده روشن امیدوار هستید؟
آن شاا... امیدواریم در سال پایانی دولت یازدهم شاهد شکوفایی اقتصاد کشور باشیم. به‌هرحال این روزها اقتصاد و معیشت مردم در شرایط خوبی بسر نمی‌برد. انتظار مردم در شروع کار دولت تدبیر و امید بیش از این بود. متأسفانه بسیاری از زیرساخت‌ها آسیب‌دیده و برگرداندن شرایط گذشته کار آسانی نیست ولی سیاستمداران امروز باید توجه داشته باشند که نمی‌شود با این حرف‌ها عملکرد امروز خود را هم توجیه کنند. مردم سخت در انتظار آثار مثبت برجام هستند و می‌خواهند ببینند که آیا شرایط به‌مانند دهه‌های گذشته عادی می‌شود؟

در پایان نظرتان را درباره این اجلاس بفرمایید.
برگزاری این اجلاس‌ها که در آن از برخی افراد موفق و پیشکسوت تقدیر به عمل می‌آید قابل‌تحسین است. همین‌که عده‌ای احساس می‌کنند هنوز افرادی هستند که به آن‌ها خدا قوت بگویند، باعث دلگرمی‌شان است. هرچند مهم‌ترین رسالت این همایش‌ها و اجلاس‌ها هم‌اندیشی هرچه بیشتر مدیران موفق است که خوشبختانه در این مراسم به‌خوبی صورت پذیرفت.

شماره 21 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها