سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 28 June 2020
در همایش ملی پدافند شیمیایی:
دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا در همایش ملی پدافند شیمیایی پیشنهاد کرد که مرکز فرماندهی و کنترل تهدیدات زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود.


آیت ماندگار- سرلشکر «سید یحیی صفوی» روز یکشنبه در همایش ملی پدافند شیمیایی، هفتم تیرماه را یک روز سیاه در تاریخ ملت ایران توصیف کرد و گفت: اقدام تروریستی منافقین در به شهادت رساندن شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش (در سال ۱۳۶۰) و همچنین جنایت هولناک صدام برای بمباران شیمیایی سردشت (در سال ۱۳۶۶)، دو رویدادی بودند که هفتم تیرماه را به روزی سیاه در تاریخ ملت ایران تبدیل کرده‌اند.

دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا  با بیان اینکه جنایت‌های صدام که با استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام می‌شد با سکوت سازمان‌های بین‌المللی و چراغ سبز آمریکا و اروپا همراه بود افزود: صدام در طول هشت سال دفاع مقدس، هزار و ۸۰۰ تن گاز خردل و ۶۰۰ تن گاز سارین را علیه ملت و رزمندگان ما به کار گرفت.

سرلشکر صفوی ادامه داد: صدام در طول جنگ تحمیلی مجموعا ۲۵۲ مرتبه از سلاح ممنوعه شیمیایی علیه ملت و رزمندگان ما استفاده کرد که نتیجه آن ۱۰۷ هزار مجروح و بیش از ۸ هزار شهید بود.

وی، تقویت و توسعه ظرفیت و ارتقا آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی شیمیایی، زیستی و  اکوتروریستی را یکی از راهبردهای پدافند شیمیایی در کشور ارزیابی کرد و گفت: ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه و هوشمند و همچنین رصد و پایش محیطی برای آشکارسازی، هشدار و ارزیابی انواع تهدیدات شیمیایی، میکروبی و محیط زیستی، باید به شکل جدی در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور  قرار گیرد.

دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا ‌افزود: توسعه دیپلماسی پدافند شیمیایی و مقابله با کرونا در جهت تقویت همکاری با کشورهای دوست و انتقال تجارب در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مدیریت و فرماندهی یکپارچه توسط قرارگاه پدافند شیمیایی در هنگام وقوع تهدیدات احتمالی، باید در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل باشد.

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در ماجرای مقابله با کرونا، نیروهای مسلح به کمک دولت نمی‌آمدند مقابله با کرونا برای دولت بسیار مشکل‌تر از آنچه می‌شد که تا امروز انجام شده است.

وی‌ افزود: فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک ‌نیروهای مسلح به دولت برای مقابله با کرونا و در پی آن تشکیل قرارگاه امام رضا(ع)، سبب شد که روند مقابله با کرونا در کشور شتاب بسیار خوبی بگیرد.

سرلشکر صفوی گفت: در حال حاضر یک معاونت تحت عنوان معاونت بهداشت و درمان در ستاد کل نیروهای مسلح داریم و پیشنهاد مشخص من این است که یک مرکز تحت عنوان فرماندهی و کنترل تهدیدات زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود.

وی گفت: همایش «مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق» زمستان امسال در کشور برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها