سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 28 June 2020
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مردم تهران به علت افزایش دما و رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا ۳۰ درصد بیشتر از حجم دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند.

آیت ماندگار- محمدرضا بختیاری  اظهار داشت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون به صورت روزانه مصرف آب شرب در تهران روزانه بیش از سه میلیون متر مکعب بوده و حدود ۵۰ هزار لیتر بر ثانیه گزارش شده است.

وی افزود: در روز گذشته سه میلیون و ۷۰۰ میلیون متر مکعب مردم تهران آب مصرف کردند که این رقم امسال رکورد خورد و اگر مردم مدیریت در مصرف آب نداشته باشند  شاهد چهارمیلیون مترمکعب مصرف آب خواهیم بود.

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: طی یک گفته گذشته ۶۰۰ میلیون متر مکعب مصرف مردم افزایش پیدا کرده است که این امر باعث کاهش آب ذخیره سدهای شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم تهران بر اساس الگوهای مصرف آب استفاده می کنند گفت: حدود ۳۰ درصد مردم بیش از الگوی مصرف و جز پرمصرف ها هستند که ۴۷ درصد آب شرب تهران را مصرف می کنند.

بختیاری از مردم درخواست کرد با درست مصرف کردن این شرکت را در تامین آب شرب یاری رسانند.

ثبت ۴۵۲ میلی متر بارندگی

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه در سال آبی امسال - از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون - ۴۵۲ میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که ۳۸۵ میلی متر بوده است رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: با اینکه بارندگی ها امسال خوب بوده است ولی اکنون به خاطر مصرف بیش از حد مردم تهران که رکورد ۵۰ سال اخیر را زد شاهد کاهش ۸۵ میلیون متر مکعبی آب در سدهای پنجگانه هستیم.

بختیاری ادامه داد: امسال یک میلیارد و ۱۳۸ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای تهران ذخیره شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون متر مکعب بوده است کاهش را نشان می دهد.

آب و فاضلاب تهران کرونا ندارد

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه آب و فاضلاب خام تهران کرونا ندارد گفت: به خاطر افزایش کیفیت آب تهران، بالاترین میزان کلر به آب تزریق می شود که این امر به خاطر  توجه به سلامت مردم هزینه های این شرکت را بالا برده است.

وی گفت: بر اساس آزمایش هایی که صورت گرفته است نه تنها در آب شرب بلکه در فاضلاب خام نیز کرونا وجود ندارد از این رو جای نگرانی نیست.

ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری

بختیاری با اشاره به اینکه آب و فاضلاب روستایی و شهری از بهمن ماه سال گذشته ادغام شده است گفت: روستاها از اول انقلاب با کم آبی روبرو بوده اند که با ادغام به آب و فاضلاب شهری به مرور شاهد افزایش کیفیت آب روستاها و توسعه شبکه آبرسانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: مشکلات آب در بسیاری از روستاها در حال پیگیری است در همین راستا مشکلات روستای مرتضی گرد به صورت کوتاه مدت حل شده ولی برای بلندمدت طرح جامعی برای آن در نظر گرفته شده است.

احداث تصفیه خانه فیروز بهرام

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که در بهمن ماه امسال تصفیه خانه فیروز بهرام در غرب تهران به بهره برداری می رسد گفت: برای این تصفیه خانه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است که فاضلاب دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد.

وی بیان داشت: با راه اندازی این تصفیه خانه بخش بسیاری از مردم تهران به شبکه فاضلاب تهران وصل می شود.

تفاهمنامه همکاری با شهرداری تهران

بختیاری به امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه به منظور طراحی، تامین مالی، اجرا و بهره برداری بخشی از تاسیسات فاضلاب منطقه ۲۲ شهر تهران و استفاده از پساب بین شرکت فاضلاب تهران و شهرداری منطقه ۲۲ منعقد شد.

وی افزود: بر اساس مفاد تفاهم‌نامه، مقرر شد تاسیسات فاضلاب محدوده خرگوش‌دره در منطقه ۲۲ شهرداری شامل شبکه جمع‌آوری و انتقال به طول ۴۴ کیلومتر و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب توسط شرکت فاضلاب تهران اجرا و بهره‌برداری شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: بر اساس میزان مشارکت شهرداری در تامین زمین محل تصفیه‌خانه فاضلاب، صدور مجوزهای حفاری و ایجاد تصفیه‌خانه، سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب پساب به مدت ۲۵ سال به صورت رایگان و برای آبیاری فضای سبز منطقه در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود.

وی بیان داشت: اکنون ۲۵۰ میلیون متر مکعب از آب شرب تهران برای فضای سبز استفاده می شود که با امضای این تفاهمنامه و احداث تصفیه خانه ها ۱۸۰ میلیون متر مکعب پساب جایگزین آب شرب خواهد شد.

۶۰۰ میلیارد تومان مردم تهران به آب و فاضلاب تهران بدهکار هستند 

بختیاری با تاکید بر اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان مردم تهران به آب و فاضلاب تهران بدهکار هستند گفت: بر اساس تاکید رییس جمهوری مبنی بر دریافت نکردن قبوض آب در سه ماه کرونا  اکنون این مبلغ مردم به این شرکت بدهکار هستند.

وی افزود: ۲ برابر همین مبلغ شرکت آب و فاضلاب استان تهران به پیمانکاران بدهکار است.

 منبع: ایرنا
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها