سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 30 June 2020
نماینده رشت در مجلس گفت: در قانون برنامه هم آمده بود که معاملات پولی بین همسایگان ایران باید برقرار و جایگزین‌هایی به‌جای دلار درنظر گرفته شود. متاسفانه آقایان همه سیستم اقتصاد کشور را به دلار وصل کردند.


آیت ماندگار- محمد آیتی: سال ۹۹ با بحران کرونا آغاز و در ادامه با افزایش افسار گسیخته قیمت ارز ادامه پیدا کرده است.

در حالی که هنوز حتی به میانه‌های سال ۹۹ نرسیده‌ایم، اما شاهد دو موج تورم در کشور بوده‌ایم؛ یکی به‌خاطر کرونا و دیگر به‌واسطه افزایش نرخ ارز.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، سال ۹۹ یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور خواهد بود، اما سوال اینجاست که چرا این وضعیت برای کشور به‌بار آمده است و چه باید کرد که این فشار‌ها به حداقل برسد؟

در این رابطه جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت در مجلس یازدهم گفت: بخش عمده‌ای از دلیل بالارفتن قیمت دلار به آقای همتی، رییس کل بانک مرکزی برمی‌گردد، یعنی ضعف مدیریتی در این حوزه بیداد می‌کند.

وی افزود: در قانون برنامه هم آمده بود که معاملات پولی بین همسایگان ایران باید برقرار و جایگزین‌هایی به‌جای دلار درنظر گرفته شود که شاهد این اثرگذاری منفی دلار در اقتصاد کشور نباشیم. متاسفانه آقایان همه سیستم اقتصاد کشور را به دلار وصل کردند و به‌نظر می‌رسد این تصمیم‌گیران خیلی علاقه‌مند به دلار هستند.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: اکنون در بحران ارز به‌سر می‌بریم و همه بخش‌های دولت موظف هستند برای آرامش بازار ارز به میدان بیایند نه فقط آقای همتی. رئیس جمهور هم عادت دارد هرجا بحران پیش می‌آید خودش کنار می‌رود و برای حل بحران، شخصاً ورود پیدا نمی‌کند. به اعتقاد من، این دولت اگر همچنان بدون برنامه و هماهنگی، مسیر اقتصادی خود را دنبال کند روز‌های سخت‌تری در انتظار کشور و مردم خواهد بود.

کوچکی‌نژاد یادآور شد: گله دیگر من به کمیسیون‌های اقتصادی، صنعت و برنامه و بودجه مجلس است. همکاران ما در این کمیسیون‌ها هم عملکرد خوبی نداشتند و مثل تیم اقتصادی دولت به‌هم ریخته عمل می‌کنند. در حال حاضر برای بهبود اوضاع، انتظار‌ها از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بسیار بالاست. کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید نظارت کنند، طرح بدهند و در صورت نیاز دولتمردان را پاسخگوی اعمال خود کنند، نه اینکه منتظر صحن مجلس باشند. در صحن چیزی حل نمی‌شود و نهایتاً یک گزارش خوانده می‌شود.

منبع: اقتصاد۲۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها