سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 01 July 2020
نماینده اراک:
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید خط قرمزی برای مبارزه با فساد در کشور وجود داشته باشد و هرکسی در هر جایگاهی فساد کرد باید با آن برخورد شود.

آیت ماندگار- «محمدحسن آصفری» با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط ویدئوکنفرانس با رییس و مسئولان دستگاه قضا اظهارداشت: یکی از اهدافی که مردم در مبارزه با طاغوت دنبال می‌کردند جلوگیری از تبعیض، بی عدالتی و اشرافی‌گری مسوولین بود که رهبری هم در دیدار مسوولین قوه قضاییه بر این موضوع تاکید کردند.

وی افزود: مردم توقع دارند که با گرانی و تورم و بیکاری برخورد شود. با کسانی که وابسته به قدرت هستند و از جایگاه قدرت خودشان دنبال این هستند که پولی به جیب بزنند و دنبال سوء‌استفاده هستند برخورد شود.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان این که مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند گفت: متاسفانه پارتی بازی، تبعیض و بی عدالتی در بعضی از سیستم‌های ما نهادینه شده است، از طرف دیگر اشرافی‌گری و سوء استفاده از جایگاه قدرت بعضی مسوولین  از مسائلی است که مردم نمی‌توانند آن را تحمل کنند و بپذیرند و  از این بابت گله مند هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این که جریانی خود را صاحب همه چیز بداند و پست و مسوولیت فقط بین یک طیف خاصی رقم بخورد و جابه جا شود و از نیروهای شایسته استفاده نشود مردم نسبت به این گونه حرکات گلایه‌مند می‌شوند.

آصفری با بیان این که یکی از شعارهایی که در پیروزی انقلاب داده شد کم کردن اختلاف طبقاتی بین مسوولین و مردم بود گفت:  امروز مردم نمی توانند بپذیرند و قابل قبول هم نیست که جوانان این مملکت به شهادت برسند و بعضی‌ها خون آنها را زیر پا بگذارند و زمانی که به قدرت و جایگاه برسند مردم را فراموش کنند و به دنبال ثروت اندوزی باشند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و بیعدالتی امروز باید از سه قوه شروع شود،  ادامه داد: امروز باید قضاتی که در جایگاه عدال و عدالت نشستند اول مبارزه با فساد را از خودشان شروع کنند. مدیران اجرایی باید اول مبارزه با فساد را از خودشان شروع کنند چرا که تا این اتفاقات شکل نگیرد، نمی‌توانیم مبارزه با فساد را همه‌گیر کنیم.

شفاف‌سازی جلوی مفاسد اقتصادی را می‌گیرد

نماینده مردم اراک در مجلس با تاکید بر این که شفاف سازی می‌تواند جلوی مفاسد اقتصادی را بگیرد، گفت: مشکل کشور ما بحث فلان سایت و فلان فضای مجازی نیست بلکه امروز مشکل مردم معیشت و سفره‌های کوچک آنها است که شاهد آن هستیم.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز مردم نسبت به بی‌ثباتی قیمت کالاهای اساسی و ضروری گلایه‌مند هستند، این که صبح از خواب بیدار شده با افزایش قیمت‌ها روبرو می‌شوند و کسی هم پاسخگوی گرانی نیست نسبت به اینها گلایه‌مند هستند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی باید قوانین فساد انگیز را شناسایی کرده و مانع از تصویب آنها شود و یا چنین قوانینی را اصلاحکند و در عین حال قوانینی تصویب کند که همه ملت از آن بهره مند شوند. در عین حال مجلس باید بعد نظارتی خود را بدون نگاه جناحی و حزبی و بدون نگاه به این که چه دولتی بر سر کار است، تقویت کند.

اصفری تصریح کرد: قوه قضاییه هم باید بدون نگاه حزبی اجازه ندهد جریانات سیاسی در قوه قضاییه نفوذ پیدا کنند چرا که نفوذ جریانات و احزاب سیاسی در این قوه میتواند آسیب و تهدید برای اجرای عدالت در جامعه باشد.

آصفری با تاکید براین که باید خط قرمزی برای مبارزه با فساد در کشور وجود نداشته باشد، گفت: هرکسی در هر جایگاهی فساد کرد باید با آن برخورد شود. در قانون اساسی حقوق همه ملت یکسان است و همه باید به قانون اساسی تمکین کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نباید برای کسی  خط قرمز و محدوده امنی ایجاد شود که اگر تخلفی کرد قوه قضاییه به خاطر این که وابسته به جریان یا حزب و فرد خاصی است نتواند با او برخورد کند و پرونده اش را کنار بگذارد.

دستگاه‌های نظارتی پیشگیری را بر برخورد مقدم بدانند

وی با بیان اینکه اقدامات قوه قضاییه می‌تواند امید را بین مردم بیشتر کند، گفت: البته لازمه این امر این است که این رویه استمرار داشته باشد تا بتواند نارضایتی مردم  را از بابت عدم مبارزه با مفاسد اقتصادی کمتر کند.

نماینده مردم اراک در مجلس در بخش دیگر از اظهارات خود به مقوله برخورد با فساد در قوه مجریه اشاره کرد و گفت: قوه مجریه باید از طریق دستگاه‌های نظارتی خود از وقوع جرم پیشگیری کند و پیش از اینکه مدیری آلوده به تخلف شود با او برخورد کند. چرا که زمانی که مدیری تخلف کرد هم اعتماد جامعه سلب می شود و هم برای خانواده آن فرد مشکل ایجاد میشود. بنابراین دستگاه‌های نظارتی ما باید پیشگیری را مقدم بر برخورد بدانند.

آصفری اظهارداشت: فعالیت‌های آقای رییسی در این مدت ارزشمند و خوب است اما کافی نیست. لازم است این اتفاقات جنبه عملی پیدا کند و رییس قوه قضاییه از شعار دادن و سخنرانی کردن پرهیز کند و بیشتر وارد میدان عمل شود که البته در این مدت کارهای خوبی انجام داده است.

 منبع: ایرنا
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها