سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 01 July 2020
رییس مرکز اورژانس تهران:
رییس مرکز اورژانس تهران گفت: برای ساخت مراکز درمانی و ارائه مجوزها درخواست کردیم که از نظر ایمنی و ارائه خدمات اورژانس به این مراکز از سازمان اورژانس نظرسنجی شود و درخواست مجوز کنند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

آیت ماندگار-  پیمان صابریان روز چهارشنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت ایرنا درباره نظرخواهی از اورژانس برای ساخت مراکز درمانی و ارائه خدمات در زمان بحران‌هایی مثل حادثه شب گذشته(سه شنبه) در کلینیک سینا اطهر افزود: در تهران تلاش کردیم با افزایش پایگاه‌ها، خدمات را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری ارائه کنیم، اما بسیاری از ساختمان‌ها در تهران از نظر ایمنی شرایط مناسبی ندارند و باعث می‌شود که این حوادث بیشتر شود و ما هم خدمات را سخت‌تر ارائه کنیم.

وی ادامه داد: وقتی راهرو یا ورودی ساختمان مناسب نباشد، ارائه خدمات اورژانس به مراکز درمانی یا ساختمان‌ها دشوارتر می‌شود.

امسال کسری بودجه داریم

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: برای خرید تجهیزات تاکنون مبلغی به اورژانس تهران داده نشده است. البته با کسری بودجه‌ای که امسال خواهیم داشت، نیازمند همکاری و بازدید بهتری در بودجه هستیم تا امسال را بگذرانیم و سال آینده حداقل بیماری ناشی از ویروس کرونا کمتر شود و روی فعالیت اورژانس تاثیر کمتری بگذارد.

وی افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کسری بودجه در اورژانس تهران داریم. مشکلات تحریم خیلی روی کار ما تاثیر نگذاشته، اما مشکل بودجه داریم.

اعلام کردیم که مردم تجمع نکنند

صابریان بیان کرد: آنچه ما دیشب اعلام کردیم این بود که به خاطر شرایط کرونایی، تجمع ایجاد نشود. آنجا مرکز تصویربرداری بود و گاز هلیوم وجود داشت و در نتیجه احتمال انفجار وجود داشت، اما صحبتی درباره تشعشعات مطرح نشده و اصلا در جریان این موضوع نیستم.

وی درباره علت حادثه انفجار در کلینیک سینا اطهر اظهار کرد: افراد متخصص در حال بررسی هستند که علت حادثه دقیقا چه چیزی بوده و در این مورد باید متخصصان مربوطه پاسخ بدهند.

جزییات حادثه کلینیک سینا اطهر

وی درباره جزییات حادثه کلینیک سینا اطهر بیان کرد: در اورژانس تهران به محض اینکه از انفجار مطلع شدیم بلافاصله تیم‌های عملیاتی در صحنه حاضر شدند. دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۲ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس به محل اعزام شدند. در مجموع ۱۸ تیم عملیات ویژه اورژانس علاوه بر اینکه صحنه را برای ارایه خدمات ایمن کردند، از حوادث ناگوار نیز جلوگیری کردند.

صابریان گفت: متاسفانه ۱۸ نفر در صحنه حادثه جان باختند. یک نفر نیز در حین سی پی آر در بیمارستان جان خود را از دست داد. ۱۵ مصدوم سرپایی نیز خدمات سرپایی و در صحنه را دریافت کردند و ترخیص شدند. ۹ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند که طی پیگیری‌ها حال تمام این ۹ نفر در شرایط پایدار و مناسبی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جریان حریق شب گذشته با همکاری آتش نشانی و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت از انتشار و انفجار گاز هلیوم که می‌توانست اتفاق بدی را رقم زند، جلوگیری شد.

برای عابران اتفاق خاصی نیفتاده است

صابریان اظهار کرد: در حادثه شب گذشته، اغلب افرادی که دچار حادثه شدند افرادی بودند که در ساختمان دچار انفجار حضور داشتند و خوشبختانه برای عابران و همسایه‌ها اتفاق خاصی نیفتاده است.
منبع: ایرنا

 
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها