سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 02 July 2020
داود ملک‌محمدی‌گرگری در گفت‌وگو با آیت ماندگار مطرح کرد
ملک‌محمدی گفت: به‌هرحال چه بهتر که رکوردهای بیشتری در جهان به‌نام ایرانیان باشد و من هم دوست دارم در این امر به نوبه خود تاثیرگذار باشم.
آیت ماندگار- مدتی است که داود ملک‌محمدی‌گرگری در حوزه ساخت ماکت با رشته‌های ماکارونی فعال است. او که به گفته خود رکورددار جهان است به‌دلیل نداشتن بودجه لازم نتوانسته رکوردش را در کتاب گینس به ثبت برساند.

داود ملک‌محمدی‌گرگری در گفت‌وگو با آیت ماندگار گفت: بنده متولد 1343 در شهر بندرترکمن هستم و دارای مدرک دیپلم اقتصاد. از آن‌جایی که رکورد ساخت ماکت یا کاردستی ماکارونی در دست ایرانی‌ها است و این اتفاق توسط دانشگاه آزاد به‌وقوع پیوسته است انگیزه پیدا کردم که من هم در این حوزه فعالیت کنم.

وی افزود: در ابتدا از کارهای کوچک شروع کردم تا کم‌کم در فکر ساخت بزرگ‌ترین ماکت باشم. از این‌رو ساخت کشتی بادبانی را شروع کردم. در این کار تمام دکل‌ها و طناب‌ها جدا می‌شوند که ماکت راحت‌تر حمل شود. طول و ارتفاع کشتی تقریباً 50 سانتی‌متر و حدوداً با ۱۶۵۰ قطعه ساخته شده است که ۲۰ عدد چسب قطره‌ای در ساخت این کار مصرف شده است.

او تصریح کرد: در خصوص این کار برای ثبت رکورد با گروه رکوردداران ایران و آسیا صحبت کردم و مدارک و عکس این کار را هم فرستادم، اما از آن‌جایی که هزینه زیادی را خواستند تا این رکورد ثبت شود من نتوانستم مبلغ درخواستی را تهیه کنم و کار به این لحاظ بی‌نتیجه ماند.
ملک‌محمدی اظهار داشت: بعد از مدتی مجدداً به‌فکر این افتادم که بزرگ‌تر از این کار، ماکتی بسازم که هواپیما باشد تا بتوانم آن را ثبت کنم و به خیال اینکه بزرگ‌تر است دوباره در تماسی خواستار آن شدم که اثر را ثبت کنند، اما باز همان شرایط قبل که پرداخت وجه بالا بود را مطرح کردند.  

وی در ادامه عنوان کرد: هواپیمای ساخته‌شده که به هواپیمای برادران رایت مشهور است از چهار قطعه استوانه‌ای در پشت و دنبال هواپیما و بال‌ها در جلو که این قطعات از هم جدا می‌شوند ساخته شده که بشود راحت‌تر جابجا کرد. طول آن حدودا 115 سانتی‌متر و طول بال‌ها 65 سانتی‌متر است. حال برای ثبت رکورد نیاز به کمک دارم و شاید هم اگر حمایت شوم بزرگ‌تر از این دو کار را هم بسازم. به‌هرحال چه بهتر که رکوردهای بیشتری در جهان به‌نام ایرانیان باشد و من هم دوست دارم در این امر به نوبه خود تاثیرگذار باشم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها