سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 13 July 2020
جمعیت شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی بر محور تحول با هدف پیگیری مشکلات مردم از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت کرد.


آیت ماندگار- سید مصطفی موسوی دبیرکل جمعیت شبکه ناظران اسلامی روز دوشنبه در نشست خبری در دفتر مرکزی این تشکل،درباره هدف  تشکیل این شبکه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، پیگیری مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را بر عهده  جوانان قرار دادند و فرمودند که برای اجرای عدالت و مبارزه با تبعیض، چشم امیدشان به جوانان است.

وی ادامه داد: هر جوان مسلمان و انقلابی وظیفه دارد تا با شناخت نکات مدنظر رهبر انقلاب، به سمت عملیاتی سازی آنها حرکت کند و عملیاتی سازی فرمایش‌ها و انتظارهای ولی جامعه، لزوما نیازمند شغل و پست‌های سازمانی، دولتی یا حاکمیتی  نیست. جوانان باید در نظر داشته باشند بدون پست و مقام نیز می‌توانند در هر جایگاهی تاثیرگذاری خود را داشته باشند.


مجلس یازدهم، اولین مجلس گام دوم انقلاب است

دبیرکل جمعیت شبکه ناظران اسلامی افزود : از طرف دیگر ترکیب نمایندگان مجلس یازدهم بارقه امیدر را در دل مردم علی الخصوص جوانان ایجاد کرده است و تحولی در ساختار مجلس که به تبع آن بر فساد ستیزی امیدواریم. مجلس یازدهم  متشکل از جوانان پرانگیزه، باایمان، پرتوان، تحصیل کرده و کارآمد در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرایی و نیز گروهی از پیشکسوتان دارای سوابق نمایندگی مجلس است .
وی افزود: با توجه به این که رییس مجلس در نخستین نطق خود، اشاره ای به سفرهای استانی نمایندگان، هیات رییسه و شخص رییس مجلس به منظور بررسی و حل معضلات استانی و شهرستانی با محوریت نمایندگان مجلس داشتند، جمعی از جوانان و دانشجویان که دل در گرو ارزش های انقلاب اسلامی دارند بنا بر وظیفه دینی و انقلابی و عملیاتی سازی انتظار مقام عظمای ولایت از جوانان، با تشکیل شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی، به یاری نخستین مجلس گام دوم انقلاب در راستای حل معضلات منطقه ای آمده و در حد توان خود، قدمی در راستای حل مشکلات مردم و خدمت به انقلاب اسلامی بر داریم.

چرا نام شبکه را ناظران جوانان انقلاب اسلامی را بر مدار تحول گذاشتیم؟

موسوی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خودشان به مناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، اشاره خاصی به کلید واژه تحول داشتند و امام(ره) را امام تحول خطاب کردند و یکی از حوزه‌های ایجاد تحول از سوی حضرت امام(ره) را تحول در نگاه به نسل جوان و بها دادن به آنها در دهه اول انقلاب و دفاع مقدس عنوان کردند.

دبیرکل جمعیت شبکه ناظران انقلاب اسلامی گفت: ما نیز تصمیم گرفتیم تا با تشکیل این شبکهکشوری و ملی ، تداعی‌گر حضور موثر جوانان انقلابی در دهه اول انقلاب و دفاع مقدس باشیم و تحولی اساسی را در کشور بایاری نمایندگان انقلابی و نخبگان دانشگاهی کشور  رقم بزنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: جمعیت شبکه بر مدار تحول، هیچ گونه ارتباط سازمانی با هیچ یک از چهره‌های سیاسی کشور ندارد و کاملا خودجوش و مردمی حرکت می‌کنیم.

وی درباره بودجه جمعیت شبکه ناظران هم گفت: بودجه این جمعیت از خیرین انقلابی و کاملا شخصی تامین می‌شود.


شیوه کار شبکه

موسوی درباره شیوه کار جمعیت گفت: در ابتدا ما در هر استان، یک دبیر استانی انتخاب می‌کنیم و  دبیر استانی موظف است حداکثر ۲ هفته، دبیران شهرستانی استان مربوطه را معرفی کند و دبیران شهرستانی نیز موظف هستند تا در یک هفته حداقل ۵ نفر را به عنوان شورای هر شهرستان معرفی کنند. یعنی در تمام استان ها و شهرستان ها دغدغه های مردم برای ما مدنظر است.

موسوی افزود: در مرحله دوم، شورای استانی متشکل از دبیر و دبیران شهرستانی استان مربوطه، تشکیل جلسه داده و معضلات، راهکارها و پیشنهاد های استانی و شهرستانی را با اولویت معضلات سطح استانی (در مرحله اول، سه معضل اصلی در هر استان)، بررسی کرده و به مرکز گزارش می‌دهند.

وی ادامه داد: این موارد به معاونت امور نخبگان شبکه ارجاع داده می‌شود که علی جهانشاهی مسوولیت این معاونت را بر عهده دارند و در ادامه نکاتی را ناظر به شیوه کار معاونت امور نخبگان عنوان خواهند کرد.

دبیرکل جمعیت شبکه ناظران گفت: پس کار کارشناسی و بررسی معضلات و راهکار ها، طرحی تنظیم خواهد شد و به نمایندگان استان و شهرستان مربوطه ارائه خواهد شد و ما تا لحظه آخر مسائل مطرح شده را از نمایندگان پیگیری خواهیم کرد و گزارش عملکرد هر مسوول و نماینده را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند. چرا که وظیفه مسوولان و نمایندگان رسیدگی به این مسائل است و ما هر گونه تخطی از وظیفه قانونی و شرعی را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهیم رساند.

مطالبه گری صرفا انتقاد و اعتراض نیست

سید مصطفی موسوی در پایان با رونمایی از شبکه مدار تحول تاکید کرد: ما برای این شبکه اصول و مبانی هایی را در نظر گرفته ایم که در آن مرام نامه شبکه وجود دارد.یافتن معضلات،بررسی راهکارها و پیگیری در جهت حل مشکلات در مسیر قانونی  از مبانی تشکیل این شبکه است.
عدالت، معنویت و عقلانیت را سه رکن اصلی مطالبه گری می دانیم و نبود هر یک از این ارکان را به نزله انحراف تلقی می کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها