سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - 24 July 2020
رییس کمیسیون عمران مجلس:
میرسلیم یکی از منتقدان سرسخت محمدباقر قالیباف بود، اما وقتی لیست اصولگرایان برای مجلس یازدهم ارائه شد بسیاری از فعالان سیاسی تعجب کردند که چطور میرسلیم که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 تهدید کرده بود اگر قالیباف به دور دوم انتخابات برود مدارکی علیه او رو خواهم کرد حاضر شده در لیستی که سرلیست آن، قالیباف است برود.


آیت ماندگار- محمد آیتی: میرسلیم یکی از منتقدان سرسخت محمدباقر قالیباف بود، اما وقتی لیست اصولگرایان برای مجلس یازدهم ارائه شد بسیاری از فعالان سیاسی تعجب کردند که چطور میرسلیم که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 تهدید کرده بود اگر قالیباف به دور دوم انتخابات برود مدارکی علیه او رو خواهم کرد حاضر شده در لیستی که سرلیست آن، قالیباف است برود.

اکنون پس از گذشت چند هفته از ناکامی میرسلیم در رویارویی با قالیباف برای تصاحب کرسی ریاست مجلس، او دست به افشاگری‌های جدیدی زده است. میرسلیم مدعی شده است که قالیباف برای آنکه در مجلس دهم گرفتار تحقیق و تفحص نشود، 65 میلیارد تومان به رییس وقت یکی از کمیسیون‌ها رشوه داده است؛ بی‌شک این صحبت همه ذهن‌ها را به‌سمت محمدرضا رضایی‌کوچی می‌برد که هم در مجلس دهم رییس کمیسیون عمران بوده است و هم حالا.

در همین خصوص، محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: هر فردی که به‌کار مجلس آشنایی داشته باشد می‌داند که در تایید و رد تحقیق و تفحص‌ها و یا استیضاح‌ها آن چیزی که ملاک قرار داده می‌شود رای نمایندگان است. یعنی نه رییس مجلس و نه رییس کمیسیون و نه هیچکس دیگر شخصاً نظر خود را بر جمع اعمال نمی‌کند. در مجلس گذشته که موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران مطرح شد، حداقل 10 جلسه آقای قالیباف شهردار وقت تهران را به کمیسیون دعوت کردیم و از طرفی نمایندگان تهران که مصر به استیضاح بودند را هم به کمیسیون دعوت کردیم تا نظرات مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. پس از اینکه همه حرف‌ها مطرح شد، موضوع در کمیسیون به رای گذاشته شد و بیش از 80 درصد نمایندگان کمیسیون عمران رای به رد تحقیق و تفحص از شهرداری دادند.

وی افزود: بعد از نتیجه کمیسیون عمران، موضوع به صحن مجلس آمد و اکثریت نمایندگان هم، نظر کمیسیون عمران را تایید کردند. پس کاملاً روشن است که موضوع روال قانونی خود را طی کرد و نظر هیچ شخصی فرای رای اکثریت نبود.

نماینده جهرم تصریح کرد: پس از این موضوع، آقای محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس دهم صحبتی داشتند و گفتند یکی از نمایندگان کمیسیون عمران برادرش تراکمی را از شهرداری تهران گرفته که رقم آن در حدود یک میلیارد تومان است و همین موضوع خود دلیلی شده تا او جو کمیسیون عمران را به نفع قالیباف تغییر دهد. من وقتی این صحبت را شنیدم بلافاصله نامه‌ای زدم به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که آقای صادقی باید جوابگوی اتهام خود که به نوعی به همه اعضای کمیسیون عمران است، باشد. یعنی از این هیات خواستیم که آقای صادقی شفاف بگوید منظورش برادر کدام نماینده بوده است و سندش چیست؟ پس از مدتی معلوم شد که منظور آقای صادقی، برادر آقای موسوی‌بیوکی نماینده یزد بوده است که پس از تحقیق مشخص شد او یک رابطه کاری با شهردار وقت تهران داشته و موضوع آنطوری که آقای صادقی مطرح کرده نبوده است.

رضایی‌کوچی اظهار داشت: حال که در مجلس یازدهم هستیم آقای میرسلیم ادعا کردن در جریان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که در مجلس گذشته در جریان بود، کمیسیون عمران رشوه گرفته است. از این‌رو بنده به‌عنوان رییس کمیسیون عمران باز هم نامه‌ای زدم به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که آقای میرسلیم باید مستندات خود را در خصوص این اتهام ارائه دهد. من شخصاً گرفتن هرگونه رشوه از سوی کمیسیون عمران را رد می‌کنم ولی مایلم که آقای میرسلیم جهت روشن‌شدن افکار عمومی، سندهای خود را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه کند چون نمی‌شود حرفی را زد و جوی را در کشور ایجاد کرد، اما مستنداتی را رو نکرد.

رییس کمیسیون عمران در پاسخ به این پرسش که این صحبت‌ها با چه نیتی از سوی میرسلیم مطرح شده است؟ گفت: من واقعاً از پشت پرده این صحبت‌ها و اینکه چه نیتی است، اطلاع ندارم. ولی اصل ماجرا برای من این است که وقتی چنین اتهام بزرگی متوجه یک عده می‌شود شخص مطرح‌کننده باید شفاف و با سند حرف‌های خود را ثابت کند. رفتار آقای میرسلیم اصلاً اخلاقی نیست چون وقتی موضوع اثبات نشده چرا آن را رسانه‌ای می‌کند؟ پس اینجا نقش قوه قضاییه چیست؟ من مایلم ایشان هر مدرکی علیه هر فردی دارد ارائه دهد و اگر 1000 تومان هم رشوه گرفته شده است با صدای بلند به اطلاع همه برسانند.

منبع: روزنو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
ببینیم مجلس انقلابی چطور شفاف سازی میکنه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها