سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - 25 July 2020
سرمایه گذاران و تحلیلگران وال استریت بر این باورند که بازار طلا مثل یک قطار باری است که از کنترل خارج شده و با رکوردهای قیمت بالایی که به سمت آن در حرکت است، اکنون زمان گرفتن جلوی این قطار نیست.


آیت ماندگار- طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران انتظار دارند طلا که به مدت هفت هفته متوالی رشد هفتگی داشته است، به سطوح قیمت بالاتری صعود کند.

به گفته شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ، ابهامات اقتصادی رو به رشد، نرخهای بهره اندک و دلار ضعیفتر همگی طوفانی کاملی را برای قیمتهای طلا ایجاد کرده اند. در حال حاضر در اقتصاد جهانی اتفاقی نیافتاده که بگوییم نباید طلا نگه دارید. بازار کاملا وضعیت بیش خرید پیدا کرده است اما با روند فعلی، قیمت طلا ممکن است پیش از این که با سودگیری معامله گران روبرو شود، ۱۰ درصد دیگر افزایش پیدا کند.

از میان ۱۴ کارشناس وال استریت که در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز شرکت کردند، ۱۱ نفر معادل ۷۹ درصد افزایش و دو نفر معادل ۱۴ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و یک نفر معادل هفت درصد نظر خنثی داشت.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۱۸۷۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳۳۴ نفر معادل ۷۲ درصد به افزایش و ۳۱۷ نفر معادل ۱۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۱۹ نفر معادل ۱۲ درصد نظری نداشتند.

هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا در هفته گذشته خوش بین بودند و مایوس هم نشدند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با هفت دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۹۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز ۱۹۰۴ دلار و ۶۰ سنت پیشروی کرده بود. طلا برای کل هفته ۴.۸ درصد افزایش قیمت داشت که بزرگترین افزایش هفتگی از هفته منتهی به ۹ آوریل بود.

طلا بهترین عملکرد هفتگی را از اوایل آوریل تاکنون داشته و بازار در حال احیا از فروش سنگینی است که در اواخر مارس در بحبوحه اوج گیری پاندمی کووید ۱۹ داشت.

اوژن واینبرگ، مدیر تحقیقات بازار در کومرس بانک در این باره گفت: اگر اونس طلا تا پایان هفته جاری به ۲۰۰۰ دلار صعود کند، تعجب نخواهد کرد و طولی نمی کشد طلا به این رکورد صعود می کند.

وی در ادامه افزود: اگرچه طلا وضعیت بیش خرید پیدا کرده است اما بازار این فلز ارزشمند تحت پشتیبانی عوامل بنیادین قرار دارد. من هنوز طلا را دارای حباب نمی دانم زیرا ما هزاران و هزاران میلیارد اوراق قرضه با بازده اسمی منفی خواهیم داشت و این امر از طلا پشتیبانی خواهد کرد.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه ام کی اس اظهار کرد طولی نخواهد کشید که قیمت بالای ۱۹۰۰ دلار را خواهد شکست. در کنار ابهامات اقتصادی، افزایش تنشها میان آمریکا و چین از طلا به عنوان دارایی امن حمایت می کند. اوضاع بهم ریخته و سرمایه گذاران مایلند طلا را برای حفظ داراییشان نگه دارند.

با این حال همه تحلیلگران نسبت به صعود قیمت طلا خوش بین نیستند. اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند گینزویل کوینز به سرمایه گذاران هشدار داد که سرعت روند صعودی طلا ممکن است کمی بیش از حد شده باشد و در سطح فعلی باعث تشویق معامله گران به سودگیری می شود.

وی به کیتکونیوز گفت: من تصور می کنم با سطوح قیمت بالایی که بازار اخیرا تجربه کرده است، در آستانه اصلاح قیمت قرار دارد. متاسفانه به دلیل این که این صعود بسیار قوی و بسیار سریع بوده است، کف قیمت طلا ممکن است ۱۸۰۰ دلار یا پایین آن باشد. قیمتها هنوز تحکیم نشده است.

منبع: ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها