سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 14 August 2020
بنفشه شجاع در گفت‌وگو با «آیت ماندگار» مطرح کرد؛
دکتر شجاع گفت: متاسفانه در کشور در موضوع حمایت از حیوانات با خلاء قانونی روبرو هستیم، ولی با تمام مشکلاتی که در این راه وجود دارد ما تصمیم گرفتیم در حد خود و تا جایی که توان داریم در حوزه عقیم‌سازی، واکسیناسیون، امداد، غذارسانی و حتی پناه دادن به حیوانات فعالیت داشته باشیم.

آیت ماندگار- بنفشه شجاع، مدیرعامل موسسه هستی بانان ایرانیان که در این سال‌ها به همراه گروهشان تلاش‌های فراوانی را در خصوص عقیم‌سازی، امداد و غذارسانی به حیوانات انجام دادند به «آیت ماندگار» گفت: ما یک تشکیلات مردم نهاد هستیم که در قالب خیریه اهداف خود را دنبال می‌کنیم و در این راستا هیچ‌وقت از بودجه دولتی برخوردار نشدیم.

وی افزود: متاسفانه در کشور در موضوع حمایت از حیوانات با خلاء قانونی روبرو هستیم، ولی با تمام مشکلاتی که در این راه وجود دارد ما تصمیم گرفتیم در حد خود و تا جایی که توان داریم در حوزه عقیم‌سازی، واکسیناسیون، امداد، غذارسانی و حتی پناه دادن به حیوانات فعالیت داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه هستی بانان ایرانیان تصریح کرد: از آنجایی که این حوزه بسیار گسترده است و حیواناتی که نیار به این حمایت‌ها دارند بسیار زیاد هستند مرتباً از مردم تقاضای کمک می‌کنیم، اما حمایت‌های مردمی 50 درصد بودجه ما را تامین می‌کند و از این‌رو در اکثر مواقع با چالش کسری بودجه مواجه هستیم. گاهی اوقات شدت آسیب‌دیدگی حیوان به‌قدری بالاست که باید تا روزی که زنده است در یک پناهگاه امن از او نگهداری کنیم، زیرا اگر حیوان را در طبیعت رها کنیم بیشتر آسیب می‌بیند و حتی جانش به خطر می‌افتد.

شجاع اظهار داشت: متاسفانه سال‌های 98 و 99، سال‌های پرحاشیه‌ای در این حوزه بود. پیمانکاری، بودجه دولتی را گرفت، اما با تخلف گسترده روی به کُشتن حیوانات بی‌پناه آورد و ای کاش مسئولان همین بودجه را به فعالان محیط‌ زیست می‌داد تا آن‌ها به بهترین نحو پروژه عقیم‌سازی و امداد حیوانات را دنبال می‌کردند.

مدیرعامل موسسه هستی بانان ایرانیان یادآور شد: از صداوسیما و دیگر رسانه‌های کشور تقاضا دارم کمی بیشتر در تولید محتوا در خصوص جاانداختن فرهنگ حیوان‌دوستی فعال شوند. ما مسلمان هستیم و هم دین ما و هم انسانیتی که در همه ما وجود دارد نشان می‌دهد که باید با حیوان برخورد مهربانه‌ای داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کمک‌های دولتی کمی به‌سمت سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه سوق پیدا کند، ما، هم می‌توانیم از رشد بی‌رویه جمعیت این حیوانات جلوگیری کنیم و هم بستری را آماده کنیم که فرهنگ حیوان‌دوستی به مراتب بهتر از گذشته پیش چشم مردم شکل بگیرد. همچنین از مردم عزیز کشورم می‌خواهم اگر به حیوانات و حیات آن‌ها علاقه دارند، هم در بخش کمک مالی و هم در بخش تامین غذای حیوانات که می‌تواند دورریز غذای باقی‌مانده آن‌ها باشد به ما کمک کنند.

شماره حساب بانک پاسارگاد موسسه هستی بانان ایرانیان

۳۷۹-۱۱۰-۱۲۹۱۶۷۴۷-۱

شماره کارت بانک پاسارگاد موسسه هستی بانان ایرانیان
 
۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۱۱۳۷۰۹

سایت موسسه هستی بانان ایرانیان: www.hastibanan.org
اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سحر سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
0
صد در صد باید رو‌این مسئله خیلی کار بشه تا فرهنگ حیوان دوستی رو به همه یاد اوری کنیم و یاد بدیم ،واقعا دیگه کشتار حیوونا وازار اونا بسه ،چقدر عذاب بکشیم از دیدن صحنه های دلخراش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها