سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - 25 March 2017
علی رزاقی بهار / نویسنده
پنجم دی‌ماه خبری انتشار یافت كه معاون بهداشت و درمان نیروی انتظامی گفت: افرادی که مبتلابه افسردگی شدید هستند در بدو ورود با تشخیص به‌موقع به سربازی فراخوانده نمی‌شوند و از خدمت معاف‌اند. وی درباره خودکشی، بین سربازان هم اظهار کرد: ازنظر آماری خودکشی که در اثر افسردگی به وجود می‌آید در بین سربازان و پلیس کاهش‌یافته است که این مهم به دلیل اقدامات پیشگیرانه و سایر اقداماتی است که در سطح نیروی انتظامی برگزارشده است. جالب اینجاست ششم دی‌ماه، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل  نیروهای مسلح، سردار موسی كمالی در گفت‌وگویی، درباره اینکه آیا مشمولان دارای افسردگی از سربازی معاف می‌شوند یا خیر؟ اظهار کرد: برابر قانون و آیین‌نامه‌های موجود تمامی مشمولان دارای افسردگی اعم از خفیف و شدید از سربازی معاف نمی‌شوند بلکه معاف از رزم خواهند شد."
به نظر می‌رسد كه قوانین موجود! را مطالعه نكردند و اما جالب‌تر اینجاست سازمان وظیفه عمومی طی اطلاعیه‌ای در چهارشنبه هشتم دی‌ماه اعلام کرد: مشمولانی که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، مبتلابه افسردگی اساسی باشند از خدمت دوره ضرورت معاف دائم می‌شوند، همچنین مشمولانی که شش ماه از حمله افسردگی آنان گذشته باشد و اکنون هیچ‌گونه علائمی نداشته و بهبودی کامل حاصل نموده باشند معاف از رزم خواهند شد.
از این تناقضات بگذریم نكته بسیار جالب اینجاست كه هرچقدر مدرک تحصیلی بالاتر باشد شرایط معافیت سخت‌تر است علتش هم خیلی عامیانه است به نظرشان شخصی كه تا لیسانس و بالاتر رفته پس می‌تواند خدمت را انجام دهد نمی‌دانم در حال حاضر چه فرقی دارد كه دیپلم باشیم یا لیسانس و فوق‌لیسانس... از سمتی به این توجه نمی‌کنند وقتی كسی فوق‌لیسانس را در این جامعه می‌گیرد سنش به‌طور تقریبی بین بیست‌وپنج تا بیست‌وهفت سال هم شاید بشود دو سال هم خدمت برود و حدود پنج سال هم باید دنبال كار بگردد به گمانم حدود سی و اندی سالگی تازه بتواند ازدواجی بكند. بهتر است شرایط معافیت از مدرک پایین‌تر سخت‌تر باشد این‌طوری برای گسترش دانش الزامی نیست كه مؤسسات آموزش عالی در هر کوچه‌ای باز شود. جوانان بجای رفتن به دنبال معافیت، درسشان را بهتر می‌خوانند و ...! خلاصه اگر قوانین معافیت را برعكس نمی‌کنید فرقی بین دیپلم تا دكتر نگذارید. برای این کار عده‌ای محقق را بین مردم بفرستید تا تحقیق میدانی یا پیمایشی بتوانند نتیجه‌ای برای این قوانین بگیرند.

شماره 28 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
0
بسیا دقیق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها